• guppyn

Sparkar i sömnen

Min kille på 4 mån sparkar massor när han sover. Han riktigt tar i och stampar i madrassen. Samtidigt "vickar" han med hela kroppen. Så lustigt, fattar inte att han lyckas sova samtidigt. Är detta vanligt, vad ska man ha för teori om vad det beror på Drömmer han, är det gaser, kliar det, har han en massa överskottsenergi....

• Svar på tråden Sparkar i sömnen
  • guppyn

Mejokana: Ha ha så gör han med.
    Inatt låg han bredvid mig i sängen och sparkade så jag inte kunde sova, då flyttade jag honom till hans egen säng i ett annat rum. Då satte han igång att sparka ÄNNU högre, det bara dånade. Kanske det ligger något i det där då, att mamma inte ska få sova

• guppyn

Eller de kanske är överutvecklade på något vis så han tror att han kan utöva karate i sömnen.

• guppyn

Är era bebisar också pruttiga i magen? Kanske det skulle kunna vara något?

• guppyn

Nähä, då var det inte det då.

• guppyn

Lustigt att de gör så exakt likadant. Hamnar era små till sist med fötterna i huvudändan också? Har hänt lillen ibland och jag fattar inte hur han lyckas. Ofta ligger han tvärs över sängen då jag kommer in till honom och då är han superglad och viftar med armarna typ: titta vad busig jag är !

• guppyn

Undrar om de drömmer då. Vet inte när bebisar börjar drömma men det borde ju vara ganska tidigt?

• guppyn

Så är det nog och på tal om att drömma så är det nog dags att lägga sig så kanske jag hinner sova en timme eller två innan det är dags att amma. natti natti

Svar på tråden Sparkar i sömnen