• Mjolle

Lön som personlig assistent?

Halloj!

Jag funderar på att göra en helomvändning i arbetslivet, kollar på möjligheter att arbeta som personlig assistent.

Nu är jag lite nyfiken, ni som jobbar som personlig assistent, vad har ni för lön?
    Vill ni inte skylta med det får ni gärna skicka ett PM, eller som det heter på Familjeliv - "inboxa". :)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Lön som personlig assistent?
  • pallazathena

117 i timlön (+ semesterersättning och ob)

Från vad jag har förstått är det inte representativt inom Stockholms Stad, men jag hade en mycket bra förhandlingsposition.

• jaghopparhögt
    ellam71 skrev 2009-06-23 13:47:41 följande:
    Det är ju rätt okej ändå.
    Rätt okej, 120kr i timmen för ett jobb som inte kräver någon särskil utbildning. Det är ju jättebra.
  • ellam71
    jaghopparhögt skrev 2009-07-01 16:36:30 följande:
    Rätt okej, 120kr i timmen för ett jobb som inte kräver någon särskil utbildning. Det är ju jättebra.
    Jättebra vill jag inte kalla det, men helt okej... men det är klart... vi är väl vana vid olika... men jag tycker kommunerna börjar betala undersköterskorna (vilket man måste vara i min kommun för att få arbeta som personlig assistent) lite bättre nu.
    Det som inte dödar härdar...
  • VVVeni

flesta PA har mellan 95-110 kr/timmen, och de blir la om du jobbar heltid runt 14-15 k i månaden, isch.

• Tecken

Sist jag jobbade som PA, inom kommunen, så hade jag en heltidslön på ca 22.000kr + ev. OB. Men det var ju några år sedan, samt att min brukare hade en väldigt speciell problematik som krävde "spetskompetens" inom flera områden.

De flesta PA jag känner ligger runt 110kr/h, ca 18.000kr/mån. Känner tyvärr en som ligger långt under - och en som ligger runt 24.oookr! Så lönerna varierar...

• sarbaz

jag har en fråga hur mycket tjänar som jobba 110 per tim
     personlig assistans

• sasso78
    sasso78 skrev 2014-08-01 22:17:50 följande:

Jag har 120 i timmen exkl. Sem o obersättning.

Jobbar drygt 30 timmar i veckan och tjänar ca 18500 före skatt.
  • Bunny on speed

Va?

sarbaz skrev 2014-08-01 22:14:03 följande:

jag har en fråga hur mycket tjänar som jobba 110 per tim

personlig assistans

Bunnies, it must be bunnies!
  • jankie

Privatbolag 150kr/h + ob och sem. Ersättning

Helt okej för min del.

Svar på tråden Lön som personlig assistent?