• Miss Cee

MIn höft "somnar" hela tiden!

Vet inte vad detta beror på, men skulle vilja veta om någon annan upplevt det:

När jag ligger och sover (och ligger på sidan/höften) så vaknar jag numera mitt i natten, flera, gånger, av att min höft "sover"!! Dvs hela höften och en bit av låret har domnat bort, jag har tappat känseln i den och det sticker i den. Detta är alltså något som jag VÄCKS av fler gånger varje natt!!

Det händer enbart när jag ligger på min högre höft, aldrig på den vänstra.

Har ni varit med om något sådant? Går det någon speciell nerv eller blodåder på högersidan som kan bli klämd?

• Svar på tråden MIn höft "somnar" hela tiden!
  • 03mamma09

Jag har inte precis som du, men ngt liknande! Har haft sen v25 ungefär... Det börjar sticka när jag lägger mig, men det sticker bara och domnar bort vid min vänstra höft/ljumske. Ingen aning om vad det är, men gissar som du på nerver som ligger i kläm eftersom det bara kommer när jag lägger mig (fast det spelar ingen roll vilken sida jag ligger på, vnstra höften blir alltid så). Fast jag vaknar aldrig av det, utan det blir bättre efter en stund (antagligen när höften är bortdomnad ) Väldigt störande btw...

• Miss Cee

Tack för svaret!

Verkar ju konstigt det här. Om det vore en speciell ven/nerv som låg där så borde vi ju ha SAMMA höft tycker man!??
    Min somnar dock bara om jag ligger på den...

Jag brukat vakna och få massera igång den igen och lägga mig på andra höften istället :)

• 03mamma09

Ja, fast det kanske är samma nerv fast våra bebisar som ligger lite olika och gör att det domnar i olika sidor på oss? Ingen aning annars, men kan inte tänka mig att det är ngt farligt men som sagt irriterande... Skönt att det släpper för dig när du byter sida iaf

När började det för dig? Vilken vecka är du i?

• Julie83

Även jag har samma problem.. höger höft aldrig vänster.
    Måste vända flera ggr.. och lyfta benet, lägga kudde och täcke under för det gör så jäkla ont.
    För min del sägs det vara vätska som jag har samlat på mig och vätskan har gjort det trångt för nerverna som gör att benet svullnar därav smärtan.
    För min del är det så iaf..

Tänker att allt detta kommer gå över så fort jag föder, vilket är imorn (el idag) 21/6.
    Så vi får se!

• Miss Cee

Jo det var ju en tanke, att de ligger åt olika håll...hmm..

Jag är i 25 och det började för ca 6-8 veckor sedan. MInns inte rikigt.

• Miss Cee

Intressant det här!!

Har aldrig hört talas om det här tidigare faktiskt. Har ni det?

• 03mamma09
    Julie83 skrev 2009-06-21 01:17:08 följande:
    Även jag har samma problem.. höger höft aldrig vänster. Måste vända flera ggr.. och lyfta benet, lägga kudde och täcke under för det gör så jäkla ont. För min del sägs det vara vätska som jag har samlat på mig och vätskan har gjort det trångt för nerverna som gör att benet svullnar därav smärtan. För min del är det så iaf.. Tänker att allt detta kommer gå över så fort jag föder, vilket är imorn (el idag) 21/6. Så vi får se!
    Okej.. ja det låter ju rimligt det där med vattnet, fast det är ju knepigt att det bara kommer i en höft. Men kroppen är ju rätt knepig så.. Åh va härligt med bebis idag, lycka till!!
  • 03mamma09

Miss Cee skrev 2009-06-21 01:19:43 följande:

Intressant det här!! Har aldrig hört talas om det här tidigare faktiskt. Har ni det?
    Nä, jag har aldrig hört ngn prata om det, fast jag har iofs inte frågat eller tagit upp det förut heller.. Hade det inte förra graviditeten, och då hade jag MASSOR med vatten i kroppen så då "borde" jag ju haft det ist för nu när jag inte alls har lika mkt vatten...
  • Miss Cee

Vi frå väl se om någon ser den här tråden imorgon och kan sälla sig till vår lilla skara :) Det är ju en smula sent just nu..

• Viva09

Jag har samma sak! Vaknar av att det gör ont i höften och ibland ner längst benet. Jag frågade min BM om det, men hon kunde inte svara på vad det var. Hon trodde att det var den extra belastningen och ingenting farligt. Men jobbigt är det när man kan bara sova "bra" åt det ena hållet.

• Miss Cee

Hej och välkommen till "Klubben" :)

Fast nog låter det rätt.. ologiskt... att den extra vikten enbart skulle störa den ena höften och inte den andra? Man borde ju rimligen ha det lika tungt på andr ahållet?

Ska till BM nästa vecka, ska höra vad hon har att säga då. men hon är en påse nötter så jag har inte stort hopp för att hon har något svar..

Svar på tråden MIn höft "somnar" hela tiden!