Dator till 7-åring?
xenaa skrev 2009-06-21 11:19:01 följande:
Att ge bort en dator till en sjuåring som kostar några tusenlappar är för mig absurd. Att ge elektonik för så mkt pengar för en 7 åring är mig inte rätt. Vill barnet sitta vid dator får den göra de på familjesndator. varför ska man ge sina barn var sitt så de kan sitta i var sitt rum och stänga in sig från omvärlden? Jag menar, det verkar vara så nu, barn rör sig inte, fetman ökar. Datorerna är en stor del till varför. Mycket att upptääcka vid en dator jo, men de gör att barn inte rör sig , inte är ute och leker lika mkt. Men jag tycker de inte är fel att ett barn ska få sitta vid datorn och göra nyttiga saker som spel som de lär sig räkna på osv. Hur gjorde man förr? Jag menar jag växte upp med att vi inte hade dator, tills jag var ca13 år, då köpte min bor en dator som han hade hemma hos oss. Jag bara förstår inte detta att ge sina framförallt små barn så stora presenter. Och en bra start i livet kan man ändå ge utan att behöva köpa en dator till en 7 åring.varför skulle en familjedator vara bättre? jag är rätt övertygad om att vårt troll kommer ha en dator långt innan hon är 7. varför? för att hon är ointresserad och ovkså vill leka med dom. Varför skule en xbox vara bättre?