• xenaa

Dator till 7-åring?

oj egen dator. Funkar inte datorerna som finns hemma?
     Varför vill ni ge henne egen dator när ni har 2 datorer hemma?

♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • xenaa
    Dynamic skrev 2009-06-21 10:54:34 följande:
    För att ge henne en bra start i livet ?
    Och det ger man via en dator....?
    NÄr deredan har två st hmma.....?
  • xenaa
    La Lola skrev 2009-06-21 10:58:09 följande:
    Va?
    Ja jag är oxå ett frågetecken just nu...
  • xenaa

Att ge bort en dator till en sjuåring som kostar några tusenlappar är för mig absurd. Att ge elektonik för så mkt pengar för en 7 åring är mig inte rätt. Vill barnet sitta vid dator får den göra de på familjesndator. varför ska man ge sina barn var sitt så de kan sitta i var sitt rum och stänga in sig från omvärlden?

Jag menar, det verkar vara så nu, barn rör sig inte, fetman ökar. Datorerna är en stor del till varför. Mycket att upptääcka vid en dator jo, men de gör att barn inte rör sig , inte är ute och leker lika mkt.

Men jag tycker de inte är fel att ett barn ska få sitta vid datorn och göra nyttiga saker som spel som de lär sig räkna på osv.

Hur gjorde man förr? Jag menar jag växte upp med att vi inte hade dator, tills jag var ca13 år, då köpte min bor en dator som han hade hemma hos oss.

Jag bara förstår inte detta att ge sina framförallt små barn så stora presenter.

Och en bra start i livet kan man ändå ge utan att behöva köpa en dator till en 7 åring.

• xenaa
    La Lola skrev 2009-06-21 11:21:54 följande:
    Jag var 27 innan jag fick en egen dator.
    heheh ja jag fick en egen när jag själv köpte en =) vid 21 års åldern.
  • xenaa
    moonweb skrev 2009-06-21 11:39:31 följande:
    Det fanns inga datorer förr. Det kallas utveckling.
    nej men man lärde sig ändå utan att ha dator hemma. Barn idag spenderar mycket med att spela spel, som cs och sånna.

Missförstå mig inte, jag ser som sagt inget fel med att barn surfar, men att köpa en NY dator till en 7 åring är för mig absurt.

Vad är det för fel att ha en familjedator och barnet sitta och spela på den?
    Förstår inte varför alla ska ha varsin dator typ.. som det verkar vara idag.
  • xenaa
    enny signatur skrev 2009-06-21 11:45:58 följande:
    men så är det emd allt... bilar.. hru gjorde man förr?
    Men barn???

ATt barn har dyra egna elektronic förstår jag inte. Vuxna har egna bilar fine.
    enny signatur skrev 2009-06-21 11:45:02 följande:
    fast en miidator kostar inte många tusenlappar, våra gick på 4500, men du kan ju hitta klart billigare...varför skulle en familjedator vara bättre? jag är rätt övertygad om att vårt troll kommer ha en dator långt innan hon är 7. varför? för att hon är ointresserad och ovkså vill leka med dom. Varför skule en xbox vara bättre?
    Jag har inte sagt att x boxär bättre heller.
  • xenaa

Alltså jag ser inget fel med att barn sitter vid datorn och lär sig av spel osv. Det jag reagerar på mest att många verkr KÖPA en NY dator till sina 7 åringar.

Varför kan man inte använda en dator när de är så små och egentligen inte sitter där så ofta?

Svar på tråden Dator till 7-åring?