• Dynamic

Dator till 7-åring?

Min grannes dotter på 6 år fick en bärbar dator av mig för ett tag sedan, så jag kan säga att en minipc blir för liten skärm för henne, hon hade tidigare använt pappas lilla dator, hon ville inte använda den, hon såg inget och nobbade den.

15,4" var den hon fick av mig, då kan hon se vad bokstavsspelen innehåller och se på filmer utan att kisa.

Bara ett tips!

• Dynamic
    xenaa skrev 2009-06-21 10:53:58 följande:
    oj egen dator. Funkar inte datorerna som finns hemma? Varför vill ni ge henne egen dator när ni har 2 datorer hemma?
    För att ge henne en bra start i livet ?
  • Dynamic
    xenaa skrev 2009-06-21 10:58:07 följande:
    Och det ger man via en dator....?NÄr deredan har två st hmma.....?
    De två används troligen v de två vuxna hemma. Jag ser bara plus med att gee ett barn en egen dator så att man enkelt kan hålla koll och sätta restriktioner på en dator istället för flera poch minimera risken för att barnet kommer åt mammas och pappas heminspelade porrvideos.
  • Dynamic
    La Lola skrev 2009-06-21 10:58:09 följande:
    Va?
    Vaddå va?

Datorer är en stor del av samhället, att inte ge dom datorvett tidigt är att stjälpa barnen.
  • Dynamic
    High Heel Bitch skrev 2009-06-21 16:39:51 följande:
    Många får just såna problem, vad kan det bero på då?
    Vad för problem?

Tänker du på crt skärmar?
  • Dynamic
    Dynamic skrev 2009-06-21 16:50:40 följande:
    Allt det handlar om CRT-skärmsproblem, då förstår jag bättre Idag så använder ju nästan inge crt, och en bärbar är ju bara platt.
    Det har mycket med att göra med uppdateringsfrekvenser och annat. Har du en tjocktv hemma?
    Testa då att hålla din hand bredvis skärmen och fokusera på handen. Ser du att tvn flimrar?

Samma sak gör du med en tjockskärm CRT och om den flimmrar mycket så testa att sätt upp uppdateringshastigheten till tex 65Mhz

Många led ju också av röda torra ansikten, de där crt:arna var inge bra alltså...
  • Dynamic
    High Heel Bitch skrev 2009-06-21 17:19:18 följande:
    Det handlar inte om dem!!
    jo fast det står ju på den sidan med och alla andra sidor som handlar om åkomman.
  • Dynamic
    LitenKyckling skrev 2009-06-21 20:56:01 följande:
    Det är väl inget fel att som barn sitta vid en dator ibland. Men jag kan tycka att barn idag alltid måste underhållas hela tiden. När de åker bil måste de ha en dator för att inte bli uttråkade osv.
    VIlket jag blev utan dator när jag var liten, bättre och trafiksäkrare nu med de små vandalerna lugnt tittande på film/spelandes spel än sparkar i ryggen och "ÄR VI INTE FRAMME SNART!!!???*
  • Dynamic
    LitenKyckling skrev 2009-06-21 20:59:16 följande:
    Haha så gjorde inte jag när jag var liten,jag läste en bok eller nåt
    Testade det, spydde. Testade igen. Spydde. Sen fick jag en gameboy
Svar på tråden Dator till 7-åring?