• Elipse

Finns fortfarande familjevagnar på SJ?

Familjevagnar minns jag att det fanns när jag var liten och reste till Stockholm. Nu har jag själv barn och undrar om dessa finns kvar???

Vi planerar en resa till Göteborg i sommar (bor i Malmö) och två-tre timmar på ett tåg med vår dotter känns just nu omöjligt utan möjlighet till lek och rörelse.

Någon som vet?

• Svar på tråden Finns fortfarande familjevagnar på SJ?
  • Senap

Japp, det finns. Dock inte på x2000

My sugar is raw
  • sleepygrodis

Finns tyvärr inte på alla tåg och det är inte alltid man får boka den om det finns (de obokade platserna är i den vagnen ibland, märkligt nog).
    Jag är lite missnöjd över att det inte finns familjevagn på tåget vi ska åka imorgon, jag trodde att det skulle finnas. Håller med, tre timmar utan lek och rörelse känns lite drygt... Jag ska åka med en som är 2½ och en femmånaders. Håll tummarna för glada och samarbetsvilliga barn

• Elipse
    sleepygrodis skrev 2009-06-21 20:37:08 följande:
    Finns tyvärr inte på alla tåg och det är inte alltid man får boka den om det finns (de obokade platserna är i den vagnen ibland, märkligt nog). Jag är lite missnöjd över att det inte finns familjevagn på tåget vi ska åka imorgon, jag trodde att det skulle finnas. Håller med, tre timmar utan lek och rörelse känns lite drygt... Jag ska åka med en som är 2½ och en femmånaders. Håll tummarna för glada och samarbetsvilliga barn
    Åh, hoppas det gick bra! Du kanske har tips på vad man kan göra på tåget? Det känns rätt trist att behöva tajma in resan med deras sovstund eller liknande, familjevagnar var ju en riktig kanongrej och det måste ju finnas en enorm efterfrågan. Eller?
  • Juliagbg

Jag åkte för någon månad sen och blev förvånad över, då jag frågade tågpersonalen var familjevagnen var ( har alltid tidigare bokat den för att få plats med vagnen bättre och att man kan röra sig lite mer), men de sa då att det inte fanns några sådana vagnar kvar längre.. Fick då oxå svar varför man inte längre kunde boka det på nätet heller. Hm!

Svar på tråden Finns fortfarande familjevagnar på SJ?