Åksjuk 1-åring!
Måste få berätta om min dotter som fyllt 10 år, hon har så länge jag kan minnas varit extremt åksjuk. Första åren hade jag ingen bil så vi åkte sällan bil, men när hon blev 2 började eländet på allvar när vi flyttade ut på landet och blev bilberoende. Vi provade ALLT och fick tips från allt och alla men måste erkänna att ingenting höll i längden, ibland trodde vi väl att vi funnit "kuren" men nästa gång kräktes hon igen
Åren gick och det har väl planat ut en hel del, idag klarar hon bilturer galant för det mesta däremot längre bussturer gör henne åksjuk och en busstur in till stan resulterar nästan alltid i kräkningar (det tar 20 minuter).
Så det enda tips och råd jag kan ge är att förhoppningsvis blir det bättre, men vis av hur min 10 åring mår av åksjuketabletter (hon säger att det stänger av henne från omvärlden) så låter jag bli dem. Seabands kan kanske hjälpa ibland, om inte annat så hjälpte de mig när jag väntade lillebror.
Alla problem går inte att lösa har jag insett, utan man måste helt enkelt acceptera att barnet är som det är, dvs väldigt känslig för rörelse.