• Mamma till viljestark dotter

Tvillinggravida i augusti/september 2009, del 2

Skapade en ny tråd, eftersom den gamla var stängd. Hoppas ni hittar hit

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-23 19:53

Juli

JennyE85 BF 20/7 Tvåäggstvillingar, Gullspång
    GullpuckotMe BF 24/7 Tvåäggstvilling, flickor , Finspång
    Pyrena77 BF 26/7 tvåäggstvillingar

Augusti

Dunjacka, BF 3/8, tvåäggstvillingar
    Mamma till viljestark dotter, BF 17/8, tvåäggstvillingar
    14 oktober, BF 17/8, tvåäggstvillingar
    spacebeare BF 18/8, tvåäggstvillingar, Emelie 070205, Knivsta
    Gufflon, BF 19/8 planerat snitt ca 24/7 i v 36. enäggstvillingar, dalarna
    Jarovean BF 20/8, tvåäggstvillingar
    Michelle07, BF 22/8, tvåäggstvillingar, Michelle 070425, Södra Hälsingland
    Bondfia, BF 21/8, någon form av tvillingar, Anton 000803, Nils 031013, Carl 060112, utanför Falköping
    Tedrickaren BF 24/8, två äggstvillingar, Moa 070227,Göteborg
    Elvian BF 25/8 tvåäggstvillingar, Inga tidigare barn
    gizmolove BF 26/8, tvåäggstvillingar
    Sesamfröet BF 28/8, tvåäggstvillingar?, inga barn, Malmö
    Ninaneha BF 29/8, tvåäggstvillingar (pojke+flicka), Emily 960405, 000318 Jonte, Uppsala
    Tvillingar09 BF 25/08 tvåäggstvillingar, första barnen Malmö

September

Lyckis80 BF 2/9, enäggstvillingar?? Agnes 061010, Vänersborg
    Promenadmästaren BF 5/9, Flicka April 07. Göteborg
    miow BF 4/9, tvåäggstvillingar, Isabelle 070309, snart Hässleholm
    simvin76, BF 5/9 ??tvåäggstvillingar??
    ajjolina BF 5/9, ??tvåäggstvillingar?? Elvira 071102, Stockholm
    eoe78 BF 8/9, enäggstvillingar, Salem
    mitapita71 BF 18/9 lutar åt tvåäggs men vet inte, Tindra (vår ängel) f/d 060615, Towa f 070828, Jönköping
    Mariia1 BF 23/9, tvåäggs?? , Pojke -06, Norrbotten.
    Vit Tiger BF 26/9, tvåäggs(?)
    Lisamatiilda BF 27/9, enäggsflickor , Ett barn, Pelle f. sept 07.
    Sessa79 BF 30/9 tvåäggs ?? Har två barn en kille 04 o en tjej 07

Oktober

Jonkis BF 12/10, tvåäggstvillingar, Knut 071004, Uppsala12345?»
    Mirandatvillingstorasyster BF 20/10, enäggstvillingar pojkar, Miranda 070228 Lidköping

Födda
    Casso: v 33+5, pojkar, akut snitt. David 1812 g, 42,5 cm, Simon 2552 g, 45 cm

• Svar på tråden Tvillinggravida i augusti/september 2009, del 2
  • 31okt

Nu är jag tillbaka från en välbehövlig minisemester med maken! Vi var på spahelg på Nynäs Havsbad och det var underbart! Vi njöt mycket av solen och värmen som var, maken badade till och med i havet men det tyckte jag var lite för vågat för min del (16 grader i vattnet, jag vill ha minst 25...) Vi åt lunch utomhus, rökta räkor med aioli och vitlöksbröd, sedan fick vi varsin 30-minuters spabehandling. Jag tog ansiktsbehandling och maken massage. Satt och solade och njöt av lugnet och utsikten vid havet. Det är något väldigt speciellt med hav (även sjöar), det får mig att slappna av och njuta av stunden på något speciellt sätt.
    På kvällen fick vi trerätters, men oj vad jag är orolig nu! Jag tog någon skinka som förrätt. Inte parmaskinka men typ sån, men det tänkte jag inte på förrän allt var uppätet... Vad kan hända med bebisarna om man äter lufttorkad skinka?
    Iallafall var maten jättegod och efter det tog vi en promenad längs stranden och tittade på solnedgången. Romantiskt! Dagen efter var det låååång frukost utomhus med havsutsikt.

På dagen igår var vi och ordnade bilbarnstolar och kuddar till bebisarna. Så nu har vi nog allt som behövs i början. Förutom blöjor som vi måste köpa hem. På eftermiddagen var vi vid tåget och väntade på 3årige sonen som kom hem från mormor och morfar. Det första jag sa till honom var att jag hade saknat honom. Det första han sa till oss med bestämd röst var att: "Jag har INTE saknat er". Jaja, det kan man ju tolka som man vill... Jag blev både ledsen och glad av att höra det. Det första han sa i morse var: "Nu har jag tröttnat på att vara i Stockholm. Nu vill jag åka till mormor och morfar igen". Så jag fick locka honom med att efter dagis idag ska vi åka till Eriksdalsbadet och bada. Men, visa magen bar?? Den är nog stor nu, för jag känner alla blickarna...

• ajjolina

Hej!
    Hoppas att ni har det bra i värmen! Själv måste jag bli mycket bättre på att dricka känner jag. Puh.
    Vi har haft en jätteskön helg med lite olika vänner på besök samt träffat gamla föräldragruppen. Roligt att se hur alla barnen växer.
    Spacebeare: Grattis till nya bostaden! Vi gör som Mitapita och avvaktar lite. Nu bor vi i en 4:a på 110 m2, så vi klarar oss ett tag.
    Michelle, det låter bekant det där med navelsträngen. Det är väl inget speciellt för att det är tvillingar, utan gäller även om det skulle vara en.

• Bondfia

Ett långt och gnälligt inlägg...nu är jag här igen!

Det är VARMT!!!
    Vi har ingen AC i bilen.
    Jag HATAR att åka i varm bil!

I morse verkade jag ha det mesta under kontroll, tänkte att jag har säkert hunnit få pengarna från försäkringskassan, men jag kollar innan jag åker till stan i alla fall.

Det hann jag inte, en tjur hade rymt, grannen kom och ville köpa däck, vår hyresgästs tvättmaskin hade gett upp mm så tiden sprang iväg.

Jag for iväg, sablar vad varmt det var i bilen, först till barnmorskan, SF-mått 38 cm, vikt 78 kg, hon var jättenöjd, och tyckte jag var fräsch som en förstföderska, inte som en fjärdekalvare precis...sen mätte hon BT 140/90 (!) Hon tyckte inte att det var bra, tog om det flera gånger, med samma resultat. Om jag lovade att inte springa på stan osv, utan åka hem och vila, så var hon nöjd för dagen, men ville att jag skulle komma om två dagar igen... Jag har ingen huvudvärk eller ägvita i urinen, så det var ju bra då...

Eftersom jag skulle hem och vila, for jag till Ö&B och handlade först, sen till Hemmabutiken där jag åtminstone prutade ner tvättmaskinen med 500 kr, varpå jag åkte till Ica. När jag skulle betala, fanns 47.50 kr på Ica Kundkort. Då tog jag Visakortet, och hoppades att inte allt gick åt till tvättmaskinen, men TYVÄRR...medges ej...
    GAAAAHHHHHHH
    Undrar just vad mitt blodtryck låg på då?
    Jag ringde hem och frågade om Johan kunde sätta över pengar till mitt konto, men han var inte på hugget alls, däremot ringde han grannen som var i stan, så jag fick låna av honom! En mjukglass (och en kvart)senare var maten betald, och jag på väg hem...ska aldrig göra så mer, vad trött jag blir!

Ringde FK då jag kom hem, under tiden skrev jag detta, det hanns med, för jag var "nr 67 i kön"
    Då visade det sig att jag inte skulle få pengarna förrän 2/7, och att jag med "heder & skamvete" skulle försäkra på ytterligare en blankett att jag verkligen var sjuk! Fast sjukintyget redan var inlämnat! Då hade jag ändå när jag var där frågat om det räckte så, vilket damen sa att det gjorde! Den ena handen vet inte vad den andra gör! Man blir ju GALEN precis!

Spacebear: Kul med ny bostad!
    14 okt: Dina barn kommer enbart tala italienska! Det får du räkna med efter den måltiden (Det är nog inte så farligt, det var ju EN gång...)

• Lyckis80

14 oktober: Låter som ni haft det underbart!

Bondfia: Vilken dag! Din stackare och det hjälpte väl inte blodtrycket! Vila nu så det inte blir ännu högre. Skönt iaf att du vet att du får din sjukskrivning, jag har inte ens fått blanketter hem trots att arb.givaren anmält mig sjuk för över en vecka sen. Har ringt o dubbelkollat och anmälan har kommit till fk iaf.

EGO: Var oxå hos bm idag sf 37 cm (v 30+4), blodtrycket låg på 110/70 och hjärtljud 140 resp 150.

Vi hade kalas för sambon här igår, vi städade lagade mat osv och det kändes ok, men det straffade sig på kvällen fick fruktansvärt ont i rygg och fogar! Kunde knappt vända mig i sängen inatt. Nu blev jag iaf påmind om varför man är sjukskriven....

• Bondfia

Lyckis, vila upp dig nu! Man får alltid betala hurtigheten dan därpå...

Mitapita: Får väl försöka få in karl´n nån gång också...han brukar ju iofs komma till läggdags...

JAG VILL BADA!!! Men det tycker maken vore dumdristigt. Badar ni?

• pyrena77

36+1

14 oktober:
    Låter helt underbart, den där skinkan ska du inte bry dig om, kolla på italienarna de äter både skinka å dricker vin och de föds ju barn där med FRISKA.

Bondfia:
    Vilken hemsk dag, du behöver verkeligen kyla ner dig, klart du ska bada, passa på nu för sen blir de inget. Själv har jag varit vid havet de senaste dagarna, man ser ut som en valross med de e väldigt skönt att komma i vattnet, även om man känner sig tung som ett ton när man ska upp.

Va hos BM i dag, trodde inte jag skulle träffa henne mer, inte hon heller, men de verkar vilja stanna kvar där inne. Nu går hon på semester så får en annan de sista gångerna om de blir några.

SF 39
    Hb 138
    socker 5,1
    Bltr 125/70
    Vikt 88 panner 24kg plus

Så nu e de dax för dagens 3 dusch.

• Bondfia
    pyrena77 skrev 2009-06-29 19:06:28 följande:
    36+114 oktober: Låter helt underbart, den där skinkan ska du inte bry dig om, kolla på italienarna de äter både skinka å dricker vin och de föds ju barn där med FRISKA.Bondfia: Vilken hemsk dag, du behöver verkeligen kyla ner dig, klart du ska bada, passa på nu för sen blir de inget. Själv har jag varit vid havet de senaste dagarna, man ser ut som en valross med de e väldigt skönt att komma i vattnet, även om man känner sig tung som ett ton när man ska upp.Va hos BM i dag, trodde inte jag skulle träffa henne mer, inte hon heller, men de verkar vilja stanna kvar där inne. Nu går hon på semester så får en annan de sista gångerna om de blir några.SF 39Hb 138socker 5,1Bltr 125/70Vikt 88 panner 24kg plusSå nu e de dax för dagens 3 dusch.
    OJ vad bra mått! Ja, vi borde nog sätta upp poolen, maken tycker oxo att jag ska duscha istället Men bubbelkaret kanske...
  • TeDrickaren

Det är nästan helt omöjligt för mig att gå ut med hunden nu förtiden....han är jättesnäll och drar inte men jag har bara ingen ork.

Har ni andra mycket sammandragningar? jag får när jag rör på mig, så en promenad med hunden brukar innebära en vilopaus efteråt.

14okt: härligt med minisemester

Bondfia: tar det lungt med badandet i havet, är orolig att få urinvägsinfektion.
    Men badar i poolen.

Pyrena: bra värden, önskar man hade haft ditt HB, vad gör du?
    Får hoppas de tittar ut snart så du inte behöver vänta allt för långt.

Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • spacebeare

Tedrickaren - sambon tyckte att det lät mums, så jag la in en beställing på din pot sallad
    blev lite impad av mig själv, lyckades städa ut en hel del + rensa bland dotterns 86-92 kläder + sova middag i 2½timme!

14okt - här visas magen bar! det är jag å 2 till med mage nere på badet men jag är störst
    mest kompisar som är nyfikna resten tror väl bara att man är JÄTTEgravid jag har aldrig fått uvi genom utebadning utan på vintern så jag tror inte att det är ngn fara.
    sen är det väl toxoblabla man ska se upp med men det gäller all rökt mat å % att råka ut för det är minimal. jag skiter fullkomligt i den iallafall.

Bondfia skrev 2009-06-29 16:21:22 följande:
    14 okt: Dina barn kommer enbart tala italienska! Det får du räkna med efter den måltiden (Det är nog inte så farligt, det var ju EN gång...)

har börjat få ordentliga sd de sista dagarna, bara i slutet av dagen efter vad jag tycker varit normala dagar men uppenbarligen inte. inte onda men obekväma. men lider mest av svullenheten, har haft ngr domningar så jag får hoppas på kallare väder å det inte blir värre
  • Lisamatilda

Hej på er!

27+3

Har varit ett jobbigt 1,5 dygn här. I förrgår vaknade sambon med tinitus och knappt någon hörslen på ena sidan. Doktorn såg inget och vi skulle komma tillbaka idag på öronkontroll. Senare på dagen domnade ansiktet bort och vi fick åka in igen akut. Blodtrycket var jätte högt på honom (har annars lågt) vi var där hela dagen och det var jätte jobbigt. De skitröntgade huvudet och allt såg bra ut. De har liksom inte hittat något fel men nu har örat blivit bättre och han känner sig bättre. hoppas att det bara var någon form av infektion i innerörat.

Jag var på UL idag. Gick okej. Tjejerna växer och ungefär lika mycket men de tappar mycket mot en ensling. Ska skriva in siffrorna sen i TUL tråden men Den ena tjejen låg ca -16 % och den andra på -25%- 25 är ju gränsen för vad som anses normalt på en ensling så vi är lite oroliga att de är tillväxt hämmade.

På tal om SF mått. I Kalmar tar de inte ens det måttet på tvillingmammor för att det är så felvisande.

Bondfia, vilken dag. Inte konstigt att blodtrycket blir högt. Hoppas du kan ta det lugnt lite nu. Jag badar absolut men är lite fegar än vanligt. Är 20 grader i sjön vi har stuga vid så  här plumsar jag i. Badkaret är också välanvänt men inga bubblor. Tror att de kanske stör bebisarna endel. Vi har en utomhus pool/spa med  bubblor och värme. Lay Y Spa. Hur läcker som helst kostar 3500. Jag sköter vattnet i den med klor etc men är bubblar inte och är väldigt restriktiv om andra har badat i den.

14 oktober, låter helt underbart att få åka iväg bara ni två.

kram på er
    LM

Svar på tråden Tvillinggravida i augusti/september 2009, del 2