problem med grannen :( (långt)
Jag har stora problem med min granne, och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag har själv bott här i tre år, och grannen flyttade in för 1½ år sedan. Och förra sommaren (när hon bott här ett halvår) började helvetet! Hon ringde på hos mig kl 2230 på en vardag kväll och skäller på mig för att jag röker på balkongen, och att det börjar klia i hennes hals för att jag röker (samt att hon inte kunde stå utanför min ytterdörr för det stinker rök (jag röker ute på balkongen, året om) och ja vi dividerade fram och tillbaka i ca en halvtimme utan att komma fram till något egentligen, men hon skulle iallafall ringa bostadsgästförening och klaga. Dagen efter hade jag tre vänner över, och vi satt ute på balkongen och fikade (jag hade fyllt år) när hon kommer hem och stannar nedanför min balkong och börjar tjaffsa om att jag röker, och skäller ut mig och mina vänner. (Och då kliade det inte i halsen, utan hon började hosta av röklukt)
Efter det var det relativt lugnt ett tag men i Augusti förra året började hon skrika på mig, och var inga trevligheter (jag var bla. bland annat "ett trögt jävla äckel", och jag psykade henne) och jag ringde brf och tog upp problemet,och jag skulle avvakta sa han, det gick två dagar efter det så hade jag en kompis över och vi satt ute och jag tog en cigg, då börjar hon skrika på mig igen, sen blir det tyst och efter en stund öser hon ner hinkvis med skurvatten på min balkong!! Utemöbler,dynor, parasoll blev allt helt förstört Jag ringde brf dagen efter och sen dess har det varit lugnt, tills igår..
Satt ute för första gången på dagen (kl 20.00) och hon började tjaffsa, och sen hämtar hon en flaska rengöringsmedel och börjar spruta ner på min balkong. Sen går det ett tag och jag är inne i köket och hör hur det rasslar i brevinkastet, och så ringer det på dörren, jag går för att öppna, då är det ingen där, bara en lapp om hur mycket jag stinker och "kan du sluta röka!!!!"
Jag förstår mycket väl att det här är ett problem, och jag hade väl inte varit omöjlig att kompromissa med, om det inte varit för att hon på en gång hoppar mig på och sedan allt annat hon gjort. Men nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Jag står ju inte ut med att hon står och skriker och kastar ner skurvatten/rengöringsmedel på min balkong och förstör allt jag har där.
Någon som har några tips?