• Anonym

problem med grannen :( (långt)

Sluta röka så är ju problemet löst...

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-22 05:26:59 följande:
    Sluta röka så är ju problemet löst...
    Ja, eller så kan man diskutera som vuxna människor istället för att bete sig som en barnrumpa..
  • Anonym
    olympia71 skrev 2009-06-22 10:27:03 följande:
    varför röker du på balkongen? jag kanske tar helt fel men jag förmodar att det har att göra med att du inte vill ha röklukten inomhus? men har hon då ett fönster eller balkongdörren öppen, alternativt sitter och tar det lugnt på sin balkong, så får hon röklukten... alltså, hon är ju helt ute och cyklar när det gäller att hantera problemet. men grundproblemet har hon min fulla förståelse för!
    Hur ska hon lösa det då, tycker du?
    "Sluta röka"? Hon kanske inte vill det. Sen är det inte "bara" att sluta heller. Nikotin är en drog och hon är beroende.

Är själv f.d rökare och kan bli irriterad på röklukt ibland, men det är ju fan bara att gilla läget..eller flytta! Det finns ju liksom ingen vettig lösning. Klart som fan att folk har rätt o göra vad dom vill på SIN balkong.

Grannen är dock helt galen. Kanske går att polisanmäla? Förstörande av egendom, typ? Är ju inte helt normalt. Själv hade jag kissat i hennes brevinkast eller nåt annat moget.
  • Anonym

Om man nu älskar sina cigaretter så mycket får man väl röka inomhus? Man kan ju inte både försvara rätten att röka men samtidigt tycka att det är äckligt att det luktar rök hemma? Rök in era egna hem! Varsågod!
    Jag blir galen grannar som röker på balkongen. De vill inte ha röklukt i sin lägenhet, varpå de går ut på balkongen så att det drar in i vår lägenhet istället? Jag har god lust att hälla både det ena och andra på grannar som röker på balkongen, men jag gör förstås inte det.
    Det är egentligen bara det som skiljer mig från din granne.
    Mitt tips är att du röker inne istället.

• Anonym

TS kan väl gå ut och röka, ut nån annanstans än balkongen? Det finns väl en ytterdörr i huset att gå ut igenom? Det gör mycket att komma bort lite från huset.

• Anonym

Jag förstår grannens irritation, men hennes beteende är ju såklart oacceptabelt. Är det så att det är tillåtet att röka på era balkonger (detta kan ju skifta mellan olika hyresvärdar och bostadsrättsföreningar) så ligger ju problemet hos henne och du kan väl inte göra annat än att anmäla hennes skadegörelse/trakasserier till hyresvärd eller t.o.m. polisen. Det verkar ju omöjligt att diskutera med grannen på ett vuxet sätt, eller?

Sen kan jag hålla med nån annan som skrev att du kan röka inomhus istället. Gillar man att röka så kan man väl ta hand om "avfallet" (röken) också?

Svar på tråden problem med grannen :( (långt)