problem med grannen :( (långt)
Sluta röka så är ju problemet löst...
Sluta röka så är ju problemet löst...
Om man nu älskar sina cigaretter så mycket får man väl röka inomhus? Man kan ju inte både försvara rätten att röka men samtidigt tycka att det är äckligt att det luktar rök hemma? Rök in era egna hem! Varsågod!
Jag blir galen grannar som röker på balkongen. De vill inte ha röklukt i sin lägenhet, varpå de går ut på balkongen så att det drar in i vår lägenhet istället? Jag har god lust att hälla både det ena och andra på grannar som röker på balkongen, men jag gör förstås inte det.
Det är egentligen bara det som skiljer mig från din granne.
Mitt tips är att du röker inne istället.
TS kan väl gå ut och röka, ut nån annanstans än balkongen? Det finns väl en ytterdörr i huset att gå ut igenom? Det gör mycket att komma bort lite från huset.
Jag förstår grannens irritation, men hennes beteende är ju såklart oacceptabelt. Är det så att det är tillåtet att röka på era balkonger (detta kan ju skifta mellan olika hyresvärdar och bostadsrättsföreningar) så ligger ju problemet hos henne och du kan väl inte göra annat än att anmäla hennes skadegörelse/trakasserier till hyresvärd eller t.o.m. polisen. Det verkar ju omöjligt att diskutera med grannen på ett vuxet sätt, eller?
Sen kan jag hålla med nån annan som skrev att du kan röka inomhus istället. Gillar man att röka så kan man väl ta hand om "avfallet" (röken) också?