• Hillbillie

problem med grannen :( (långt)

Jag kan också förstå att en icke-rökare tycker det är skitjobbigt med rök...MEN man kan ju inte bete sig hur som helst! Om man verkligen inte klarar av rök, så får man ju ordna sitt boende på annat sätt än i lägenhet där man tvingas bo nära grannar, så länge det är tillåtet att röka i sin bostad. Man VET ju att det finns rökare här och var, och då måste man finna sig i det. Annars får man bosätta sig i nån allergilägenhet eller skaffa ett litet hus utan grannar.

Och hon har ju själv bosatt sig där efter dig, och då hade hon ju kunnat kolla upp saken innan hon tog bostaden, om det var så viktigt.

Förutsatt att det är tillåtet att röka på balkongen, så kan du ju polisanmäla henne också.

• Hillbillie

Fast jag kan ju förstå att även om man är rökare så kanske man inte vill ha hela sitt hem inrökt, speciellt om man har barn. Och är det nu tillåtet att röka på balkongen så har man ju rätt att välja den möjligheten.

Röker inte själv, men har gjort för många år sedan, och nog rökte jag hellre utomhus när nu möjligheten gavs. Och numera blir jag irriterad över röken ifall nån blåser mig rakt i ansiktet, typ. men annars är en svag röklukt i omgivningen inte värre än t ex grillrök eller vitlöksandedräkt. Inte så kul, men inget jag skulle göra nån sak av.

Svar på tråden problem med grannen :( (långt)