• jennyHI

någon mer med pco som tycker som jag att...

det är otroligt jobbigt att försöka bli med barn! vi har försökt i 4 år nu, och det går inte bra helt enkelt!!!

• Svar på tråden någon mer med pco som tycker som jag att...
  • Janssonkatten

ja jag tycker det. Vi har oxå försökt i 4 och ett halvt år. har två ma i bagaget och är nu gravid igen. Denna gång verkar det gå bättre och jag närmar mig v 11.

Frustrationen av att inte lyckas känner jag igen, kanske inte just nu.. men jag har varit där.

Hoppas verkligen att du får känna det jag känner nu :)

• Knasten83

Janssonkatten: GRATTIS!!! Håller tummarna att det går vägen denna gången!

Jag har också PCOs och vi kämpar också för att bli gravida, vi har inte försökt så länge som ni men allt som allt i snart två år. Fick veta att jag har PCOs i höstas, nu är det fjärde försöket med pergotime.

Får ni hjälp tex med pergo??

• Janssonkatten
    Knasten83 skrev 2009-06-24 13:41:07 följande:
    Janssonkatten: GRATTIS!!! Håller tummarna att det går vägen denna gången!Jag har också PCOs och vi kämpar också för att bli gravida, vi har inte försökt så länge som ni men allt som allt i snart två år. Fick veta att jag har PCOs i höstas, nu är det fjärde försöket med pergotime.Får ni hjälp tex med pergo??
    Om du frågar mig så ja, vi har fått hjälp av pergotime. Inget resultat på enkel kur men med dubbel kur har jag fått ägglossning några gånger. 2 av gångerna blivit gravid.

Håller tummen för er oxå!
  • Längtar81

Ja det är riktigt tufft, man blir helt slut psykiskt!
    Om folk bara visste hur svårt och oerhört knäckande det kan vara för vissa, hur folk får kämpa till bristningsgränsen.. om folk bara visste.

Jag har många ggr varit redo att ge upp, men insett att det inte finns en enda möjlighet att ge upp för jag vill ju inget hellre än att lyckas bli gravid!
    Djäkla skit pco..

Kämpa på tjejer!!

• Treasures

Grattis Janssonkatten! Hoppas det går vägen denna gång, vågade inte skriva grattis i din GB....vet ju inte om du vill att det ska stå där än!

För mig kändes det också väldigt hopplöst, var svårstimulerd med pergotime och det krävdes trippeldos, metformin och akupunktur innan det äntligen blev ett pluss för oss. Ge inte upp tjejer, det finns så många sätt att få hjälp förrutom Pergotime.

• LillaFlingan

har pcos, gick igenom 5mf och till slut fick vi vår efterlängtade son!:)
    dock utan några mediciner..

Svar på tråden någon mer med pco som tycker som jag att...