• Anonym (Lantisen)

Rakning av underlivet, för vem och varför?

Som nyinflyttad "lantis" till storstaden skulle jag vara med på kick-offen hos min nya arbetsgivare. Innan middagen skulle vi "tjejer" basta tillsammans. Med tjejer menar jag 13 kvinnor i åldern 25 - 35 år samt en kvinna i 50 års åldern.

Av de 13 yngre kvinnorna var 12 mer eller mindre renrakade i underlivet. De som hade hår kvar hade anammat "ett streck" eller en välansad triangel. Det var jag och min äldre kollega som var "naturliga". Hoppas ingen tar illa upp av mitt begrepp naturlig i detta fallet.

Tog upp ämnet med min man igår och han skrattade åt mig och sa att jag också skulle prova och att det var en "storstadsgrej".

Anledningen att jag tar upp ämnet är inte att jag vill klaga eller protestera. Snarare är det av ren nyfikenhet... är detta med rakade underliv verkligen så vanligt som min upplevelse beskriver?

• Svar på tråden Rakning av underlivet, för vem och varför?
  • Anonym

ja du jag tror faktiskt att det är ganska vanligt.
    jag gör det därför att jag känner mig mycket fräschare på ett hygieniskt sätt.sen tycker jag personligen att det är snyggare men det är ju självklart en smaksak!
    (tur att alla inte ser likadan ut)

• Anonym

Om det är en storstadsgrej med rakat vet jag inte. Däremot tror jag att det nog är ganska vanligt bland yngre. Själv är jag 30 år och rakar bort det mesta, mest för att det ser snyggt ut.

• silhuett

Själv har jag inte upplevt det som så vanligt, men så är jag ju också uppväxt på en mindre ort.
    I min gymnasieklass var det t.ex. ingen som var helrakad, och kanske 2-3 stycken som hade sparat ett streck. Resten hade bara ansat bikinilinjen, och en hade inte gjort nånting överhuvudtaget med sin buske.
    På badhuset har jag ALDRIG sett nån som är helt rakad!

Själv rakar jag mig nångång ibland, då för att överraska min man Men det händer inte så ofta, kanske nångång i kvartalet/halvåret.

• Anonym (Lantisen)

Tack för era svar. Nej huruvida det beror på var man bor vet jag inte. Däremot tror jag inte att jag någonsin såg någon i min gamla hemstad som hade rakat sitt könshår det minsta. Snarare var modet tvärtom där :)

• delifi2

känns mycket bättre när man har oralsex oxå, killen slipper få massa hår i munnen.

men man ska ju oxå låta det växa ut då å då för, varför kommer jag inte ihåg men jag har läst att man ska göra det ibaldn

• Anonym (Lantisen)

Ni som rakar er, är de inte väldigt sticksigt när det växer ut? Sedan undrar jag också om ni tar bort allt eller sparar ni lite?

• Anonym

jag tar bort rubb som stubb=) inte stickigt direkt men iblnad kan det kasnke klia lite precis när det växer ut.

• Anonym

Jag tror faktiskt aldrig att jag sett någon som är helrakad. Tror nog att folk ansar sig lite, det gör jag själv, men har inte heller sett många som ansar sig jättemycket. Bor i en liten stad, vet inte om det är någon skillnad. Kan väl tillägga att jag inte duschar på badhus eller med andra överhuvudtaget så ofta nu mer och inte har gjort det de senaste 7-8 åren. Saker har säkert ändrats och jag har väl blivit gammal med mina 27 år.

Tycker ärligt talat inte att det är så jättesnyggt med helrakat, men vi är alla olika och eftersom jag gör som jag vill får andra göra som de vill. Kan inte tänka mig att rakningsvanorna spelar någon roll för andra än för ens partner(s).

Svar på tråden Rakning av underlivet, för vem och varför?