• Sousafon

Krabba?

Hej!

Trodde inte att jag skulle bli matnojig, tycker att råden är ganska tydliga, men så tittade jag på en sida på growing people, där de refererade till livsmedelverket och skrev att man fick äta krabba 2-3 gånger i veckan, men bara det vita köttet.

Jag råkar gilla hel krabba och det funkar bra även när jag är illamående, och jag åt det förra veckan. Är det något dåligt med de andra delarna av krabban? Någon som vet?

• Svar på tråden Krabba?
  • La Lola

Jag brukar ha svar på det mesta när det gäller kostråden, dock inte detta.

Mitt tips; maila Livsmedelsverket o fråga hur det är tänkt.
    Man får svar ganska så fort.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Sousafon

Jag följde ditt råd och frågade livsmedelsverket. Fick snabbt svar - man förundras ibland över hur lätt man kan få information i vårt land!

Svaret var att krabbsmöret innehåller höga halter av bland annat kadmium, så därför rekommenderas man att inte äta det. Men det skulle inte vara någon fara vid ett tillfälle. Så jag hoppas att jag inte orsakat pyret någon skada och håller mig borta från krabba i fortsättningen!

• La Lola
    Sousafon skrev 2009-06-25 14:26:04 följande:
    Jag följde ditt råd och frågade livsmedelsverket. Fick snabbt svar - man förundras ibland över hur lätt man kan få information i vårt land! Svaret var att krabbsmöret innehåller höga halter av bland annat kadmium, så därför rekommenderas man att inte äta det. Men det skulle inte vara någon fara vid ett tillfälle. Så jag hoppas att jag inte orsakat pyret någon skada och håller mig borta från krabba i fortsättningen!
    Ah, kanonbra att du fick svar.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden Krabba?