• Anonym (funderar)

intim piercing

Jag är en pryd tjej som inte är av "piercingtypen". Jag har alltså varken tatueringar eller piercing, använder inte ens örhängen. Jag är också så pryd att jag skulle ha väldigt svårt att ta upp detta med någon face to face.
    Så jag hoppas att någon här kan barmhärtiga sig och svara på lite frågot jag har :)

Jag funderar på att kanske göra en piercing för att spica upp både mig själv och vårt förhållande. Men hur gör man? Vart går man? Ser inte fram emot att "fläka upp mig" och att någon främmande person ska pillra mig mellan benen...

Vart kan man göra den? Är det farligt? Infektionsrisk osv? Jag vill verkligen inte riskera att tex min klitoris skadas så sexet blir sämre/svårare, men vill ändå att den ska sitta på ett sånt ställe att den "känns". Jag vill alltså inte ha den bara för att den ser fin ut...
    Vad bör jag tänkta på?
    Är som sagt helt novis på allt som har med piercing att göra så berätta allt ni tror jag kan behöva veta!

• Svar på tråden intim piercing
  • puss

är du skraj så finna det annat att välja på. det är ALLTID en risk att nerver sabbas, tänk på det.

• Anonym

Här i sverige så tar dem bara intim piercing i själv klitoriskappan, alltså i "förhuden" . Dem tar inte rätt igenom klitoris. Så det borde ju rent teoretiskt inte bli fel.
    Sätter du i en stav så känns det nog inte så mycket..självklart kommer du nog känna att det skaver första tiden men sen märker man oftast inte ens av sin piercing.
    Skötsel och hygienråd får du av piercaren, intimpiercingar, särskillt på kvinnor är dem som läker snabbast för det är så bra läkekött där, högst tre veckor brukar dem säga.
    Det är inte farligt, issåfall skulle det vara förbjudet!

• Anonym (Intimpiercad)

Hejsan, jag har en intimpiercing dvs en stav som sitter i klitoriskappan. Har haft denna piercing länge och gjorde även om den efter en operation då jag var tvungen att ta ut den. Hade ingen plast stav och kunde därför inte behålla den under OP då.

Piercingen är bland de bästa som hänt mig i mitt sexliv, den gör en oerhört känslig. Majoriteten av kvinnor som också gör denna piercing får ökad känsla där nere.

Därefter så är infektionsrisken i klitoriskappan väldigt liten, den är fullt läkt på ca 2 veckor och de enda som kan kännas är tajta jeans de första dagarna.

I övrigt är de värt varenda sekund, smärtan man känner vid piercandet går över så fort nålen är igenom dvs på ca 1-5 sek.

Värt, värt värt värt.

• Spicy Women

Du har inte tagit hål någonstans på kroppen och ändå tänker du skaffa dig en intimpiercing. Verkligen modigt av dig.

• Anonym (Intimpiercad)
    Spicy Women skrev 2009-09-15 01:58:42 följande:
    Du har inte tagit hål någonstans på kroppen och ändå tänker du skaffa dig en intimpiercing. Verkligen modigt av dig.
    Ja de tyckte jag också ^^ HE HE
  • Anonym (vill med!)

Jag vill också göra intimpiercing.. men är också lite pryd av mig... har en liiten tatuering men blev mest sporrad av en kompis så inget jag hade gjort självmant direkt... men gjorde inte direkt ont iaf!
    Det känns så jävla dirty att ha piercing där nere?!? Men jag vill.. vet bara inte hur jag ska göra. Min kille gillar inte tanken på att jag skulle gå och " fläka" ut mig för nån, han gillar inte ens när jag går till gynekologen.. hrm...

• Anonym (Intimpiercad)
    Anonym (vill med!) skrev 2009-09-15 10:11:09 följande:
    Jag vill också göra intimpiercing.. men är också lite pryd av mig... har en liiten tatuering men blev mest sporrad av en kompis så inget jag hade gjort självmant direkt... men gjorde inte direkt ont iaf! Det känns så jävla dirty att ha piercing där nere?!? Men jag vill.. vet bara inte hur jag ska göra. Min kille gillar inte tanken på att jag skulle gå och " fläka" ut mig för nån, han gillar inte ens när jag går till gynekologen.. hrm...
    Ja alltså... du kan ju gå till en kvinnlig piercare om de skulle kännas bättre. De gjorde jag. Hon råkade även vara min väninna men de är ju en annan femma.

Men att han skulle vara så svartsjuk för att du skulle gå till gynekologen - de klingar inte rätt i mina öron!!
  • Anonym (Nyfiken)

Men blir det inte lite jobbigt om piercaren måste röra runt där vid klitoris? Ska man själv hålla isär blygdläpparna? Borde man inte kunna göra det själv?

• Anonym (Nyfiken)

Pierca sig själv, menar jag.

• Anonym (Intimpiercad)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2009-09-15 17:02:03 följande:
    Men blir det inte lite jobbigt om piercaren måste röra runt där vid klitoris? Ska man själv hålla isär blygdläpparna? Borde man inte kunna göra det själv?
    Ja alltså pierca dig själv där nere är bland de riskfylldaste du kan göra. Du måste ligga ned och du särar så på benen att du behöver inte hålla i sär. Han kommer sätta som ett rör innanför kappan och därigenom kommer han sticka kanylen. Man ska vara beredd på att de gör ont och du får inte röra på dig, att göra de själv existerar inte.
  • Anonym (vill med!)

Anonym (Intimpiercad) skrev 2009-09-15 12:45:53 följande:

Ja alltså... du kan ju gå till en kvinnlig piercare om de skulle kännas bättre. De gjorde jag. Hon råkade även vara min väninna men de är ju en annan femma. Men att han skulle vara så svartsjuk för att du skulle gå till gynekologen - de klingar inte rätt i mina öron!!
    Ja, den jag tänkt pierca mig hos är faktiskt kvinnlig, som tur är! hade aldrig vågat annars...
    ja men så är det... han gillar inte piercingar och tatueringar och sånt i allmänhet heller. :/
  • Anonym (vill med!)

Anonym (Nyfiken) skrev 2009-09-15 17:02:54 följande:

Pierca sig själv, menar jag.
    Jag hoppas du skojar... detta skulle jag ALDRIG ge mig in på, och aldrig råda nån annan till heller...
  • Anonym (Nyfiken)

Anonym (vill med!) skrev 2009-09-16 09:39:29 följande:

Anonym (Nyfiken) skrev 2009-09-15 17:02:54 följande:
    Jag hoppas du skojar... detta skulle jag ALDRIG ge mig in på, och aldrig råda nån annan till heller...
    Ha ha! Det var bara en impulsiv tanke. Har man piercat öron, näsa, navel själv, så... Men man skulle ju vilja veta hur man gör och ha sterila instrument. Känner en som jobbar med det. Fast henne känner jag inte så väl så jag hade låtit henne göra det. Men nej, självklart ska jag inte göra det själv. Är nog lite räddare om min klitoris än om min öronsnibb.
  • Anonym (vill med!)

Anonym (Nyfiken) skrev 2009-09-16 09:52:03 följande:

Anonym (vill med!) skrev 2009-09-16 09:39:29 följande: Ha ha! Det var bara en impulsiv tanke. Har man piercat öron, näsa, navel själv, så... Men man skulle ju vilja veta hur man gör och ha sterila instrument. Känner en som jobbar med det. Fast henne känner jag inte så väl så jag hade låtit henne göra det. Men nej, självklart ska jag inte göra det själv. Är nog lite räddare om min klitoris än om min öronsnibb.
    "Är nog lite räddare om min klitoris än om min öronsnibb."
    exakt. :) phew! :)
Svar på tråden intim piercing