• Suck och suck

Somnar på spikmattan! Det blir en chock för mitt hjärta när jag vaknar (av mig själv efter tre timmar) eller väckarklockan!

Jag lägger mig på spikmattan kanske då jag ska gå och lägga mig, för den är lite skön, då jag ofta har ont i ryggen till kvälls.
    Och visst slappnar kroppen av, till och med så jag somnar på den.
    Har tänkt att man kanske kan ha den ett par timmar, om man råkar somna med den,
    samtidigt så känner jag att det blir lite som en chock för hjärtat då jag till slut vaknar.
    Då har jag istället en klocka på ringning.
    Om jag lägger mig vid 23.00 -tiden, så kanske klockan står på ringning vid 00.00 tiden.
    Dock känner jag att det blir en ÄN större CHOCK för hjärtat, att väckas ur min spikmattsdvala.

Jag får väl se till att ligga på den dagtid kanske?

• Svar på tråden Somnar på spikmattan! Det blir en chock för mitt hjärta när jag vaknar (av mig själv efter tre timmar) eller väckarklockan!
  • Suck och suck

Ingen som vet?
    A , ja. Jag tror iallafall inte det är farligt att somna på spikmattan och ligga längre en fyrtio minuter, Vad jag förstått.
    Men som sagt.
    På natten kan jag vakna med ett ryck av det.
    Därför har jag kört med väckarklocka, men då slår ju hjärtat en ännu högre volt, och det känns inte bra.
    Jag får väl ringa företaget som gjort mattan kanske?

• sär skriven

Så rörigt, förstår nästan ingenting.

• Mrs Charles
    Suck och suck skrev 2009-06-22 15:47:47 följande:
    Ingen som vet?A , ja. Jag tror iallafall inte det är farligt att somna på spikmattan och ligga längre en fyrtio minuter, Vad jag förstått.Men som sagt. På natten kan jag vakna med ett ryck av det.Därför har jag kört med väckarklocka, men då slår ju hjärtat en ännu högre volt, och det känns inte bra.Jag får väl ringa företaget som gjort mattan kanske?
    Jag vet inte riktigt hur det funkar det där, alltså varför det blir så.
    Däremot så står det ju att de inte rekommenderar människor med hjärtproblem att ligga på mattan så någon förklaring borde väl finnas. Blodtrycket går upp?
  • Suck och suck

Oj. Blev mitt inlägg rörigt! Det var inte meningen.

Jo MrsCkE, jag har sett det där med folk som har hjärtproblem.
    Nu kanske jag fattar varför det är riskabelt för dem!

• Suck och suck

sär skriven

Jag somnar alltså på spikmattan då jag lägger mig på den.

Jag kanske ligger där en tre timmar eller något och sover på den, sen vaknar jag till med ett ryck, när jag äntligen vaknar. Och hjärtat slår. Det känns obehagligt och oroväckande.

För att jag inte ska ligga så länge som tre timmar, så har jag satt en klocka på ringning, så jag ligger ca 40 minuter, som man SKA ligga på den enligt instruktionerna.
    Men då ringklockan ringer så väcks jag med ett ännu värre ryck (för jag somnar på den tiden också) och då slår hjärtat en massa. Detta känns inte sunt!

• sär skriven
    Suck och suck skrev 2009-06-22 16:02:01 följande:
    sär skrivenJag somnar alltså på spikmattan då jag lägger mig på den.Jag kanske ligger där en tre timmar eller något och sover på den, sen vaknar jag till med ett ryck, när jag äntligen vaknar. Och hjärtat slår. Det känns obehagligt och oroväckande.För att jag inte ska ligga så länge som tre timmar, så har jag satt en klocka på ringning, så jag ligger ca 40 minuter, som man SKA ligga på den enligt instruktionerna. Men då ringklockan ringer så väcks jag med ett ännu värre ryck (för jag somnar på den tiden också) och då slår hjärtat en massa. Detta känns inte sunt!
    Nu förstår jag, tack! =0)

Det låter inte så bra, kan du lägga dej på den och typ.. läsa en bok eller någonting annat samtidigt? Prata i telefon, någonting som gör att du INTE somnar?
  • Suck och suck

sär skriven skrev 2009-06-22 16:08:41 följande:

Nu förstår jag, tack! =0)Det låter inte så bra, kan du lägga dej på den och typ.. läsa en bok eller någonting annat samtidigt? Prata i telefon, någonting som gör att du INTE somnar?
    Hi, hi. Jo, fast det är ju bra om man blir sådär riktigt avslappnad också. Och jag är samtidigt ibland OTROLIGT skruvig på spikmattan (försöker hitta en skön ställning, känns lite fånigt då man ligger på en spikmatta att försöka hitta en skön ställning ).
    Nej, jag tror att det är bättre om jag lägger mig på den på dagtid. Då kanske man slipper den här hjärtklappningen när man väcks ? För om man gör den mitt i natten, så stör man ju liksom sin sömnrytm.
    Då är det inte lika känsligt med hjärtklappning heller.
    Det är inget skönt att få hjärstklappning när man ska sova, Det är ju stressande i sig.
  • mandelblomma

tror inte det är farligt att somna...har för mig det står så på beskrivningen som ar md min :)
    Jag har somnat flera gånger...

• Meduziz

Sätt mobilen på ringning. Då kan du välja en melodi som är lite lugnare och så vaknar du långsamt.

• Suck och suck

Hur länge sover du mandelblomma?

• mandelblomma
    Suck och suck skrev 2009-06-23 19:56:56 följande:
    Hur länge sover du mandelblomma?
    har nog somnat några timmar...vaknat mitt i natten och bara tagit bort den och sovit vidare :)
  • Suck och suck
    mandelblomma skrev 2009-06-23 20:17:08 följande:
    har nog somnat några timmar...vaknat mitt i natten och bara tagit bort den och sovit vidare :)
    Jo men det är ungefär som jag. Fast på något sätt har jag blivit uppstressad på ett sätt som är obehagligt. Men hjärtklappning och så också.
    Men folk reagerar nog olika. Det kanske är svårt att säga vad som är att rekommendera?
  • vadskajaghetadå

min puls går upp när jag ligger på den, blir jättehög.
    jag har också somnat på min men kan tänka mig att det har nåt med pulsen att göra, säkert bara normalt.
    he he

• M Hellin

Jag har bara noterat att jag blir illamående när jag tar bort mattan efter att ha legat på den, oavsett tid.

• Suck och suck

Tänk att den där mattan åstadkommer så mycket!
    Ja, man fattar ju att den har effekt iallafall.

Svar på tråden Somnar på spikmattan! Det blir en chock för mitt hjärta när jag vaknar (av mig själv efter tre timmar) eller väckarklockan!