• Anonym (Korkad!!!)

Går det utan ett ID-kort?

KORKAD som jag är så har jag tappat bort min plånbok. Glömde den på ett fik i stan så kan glömma att få tillbaka den!

Har Ultraljud imorgon så nu sitter jag här o är riktigt nervös!!

Jag får väl göra Ultraljud utan att kunna legitimera mig, eller måste jag göra det?

• Svar på tråden Går det utan ett ID-kort?
  • ssk sara

Hej! Inte visade jag någon legitimation på något av mina ultraljud, var bara att anmäla sig som vanligt i receptionen.

• Tessideluxe

Men har du inga andra kort i ditt namn? Eller ett pass? Du kanske kan ta med sig någon som kan gå i god för dig. Och polisanmäl att plånboken och id-kortet är borta så kan du ta med det och visa upp också.
    Har du ringt fiket förresten? Plånboken kanske ligger där

• Bei Bei

Jag behövde inte legitimera mig 2 senaste gångerna, sa bara mitt namn och personnr.
    Du har inget pass hemma annars?

• Diorlover

annars får killen din legetimera dig.

• Anonym (Korkad!!!)

Nej, jag har inget pass Vi är inget "resande" folk och är så himla ledsen just nu för att jag tappade bort det. Allting låg i min börs, mitt ID-kort, körkort, 1600 i kontanter, bankkort och alla andra nödvändiga kort

Har såklart polisanmält det, var tillbaka på fiket o frågade o tittade med.. men utan resultat

Pappan till barnet ska med och han har ID-kort, men är det tillräckligt?

• Anonym (Korkad!!!)
    Diorlover skrev 2009-06-22 19:31:42 följande:
    annars får killen din legetimera dig.
    Kan han göra det? Vi står alltså inte folkbokförda tillsammans.
  • Diorlover

Ja kan han ditt personnummer och vem du är så går det.. så har jag fått göra på banken om gubben glömt sitt

• Anonym (Korkad!!!)
    Diorlover skrev 2009-06-22 19:34:56 följande:
    Ja kan han ditt personnummer och vem du är så går det.. så har jag fått göra på banken om gubben glömt sitt
    Okej. Ja, man borde ju inte kunna bli nekad - en olycka kan ju hända alla!

Blev bara så nervös då jag sett fram emot detta sen vi fick tiden, vårt första UL!
  • Diorlover

men de har ju sett dig där innan väl? sen tror jag inte det är vanligt man lämnar id vid ultraljud däremot vid blodprov

• Bei Bei

OM de skulle vilja ha id, så förklara läget, de är ju inte elaka.
    Det borde inte vara problem alls, hoppas det går bra i morgon. KRAM!

• yodi

jag har bara visat id vid inskrivningen sen har det räckt med patient brickan :)

• Anonym (Korkad!!!)

Allting gick jättebra Dem var jätteförstående!

Kan även tillägga att vi väntar en liten pojke

Svar på tråden Går det utan ett ID-kort?