Inlägg från: Skruttis1979 |Visa alla inlägg
  • Skruttis1979

Spänner sig så att han skakar!

min dotter gör likadant. Ser festligt ut och jag bara skrattar åt henne.
    Är inte orolig att det ska vara nåt onormalt eller konstigt.

• Skruttis1979
    Babybalo skrev 2009-06-22 23:04:59 följande:
    Tar hon också i så att hon liksom skakar i armarna och huvudet?
    japp, spänner sig som sjutton. Håller fram armarna med knutna händer och sen spänner sig så det skakar.
  • Skruttis1979
    Babybalo skrev 2009-06-22 23:10:31 följande:
    Wow, det är precis så vår son gör också! Underbart att höra att det finns fler! Då är det säkert helt normalt... Tack så mycket för svaret!
    Ja, du ska inte oroa dig!! Dom har ju inte så många andra sätt att visa sina känslor på! Min dotter är 1 år och 4 mån.
    Hon skrattar då vi skrattar åt henne men ibland gör hon så när hon blir arg också.
    Hon har en variant på skak-ställningen, då hon är arg. Hon sätter händerna nästan som för öronen, och spänner sig så hon skakar. Ser också festligt ut.
  • Skruttis1979
    Babybalo skrev 2009-06-22 23:17:51 följande:
    Men Gud vad konstigt!! Så gör min son också ibland! Han sätter händerna bredvid öronen och tar i för kung och fosterland- då är han riktigt ilsk! Haha, de är för roliga de små!
    haha, ja visst är dom!!
    Men som sagt, de måste ju få vara arga och visa det ibland. Kroppsspråket är ju det första språk (och det enda än så länge för dottern) de har så det är ju inte konstigt att de visar med kroppen.

Om du tänker dig situationer då din son ska kramas och pussas, så är det ju med kroppsspråket han gör det, öppna armar och blöta goa pussar!!
Svar på tråden Spänner sig så att han skakar!