• malena

8 mån bebis, växtvärk?

Kan det va så eller har dem inte växtvärk när de är så små. Hon kan vakna på kvällarna å vara ledsen, & det verkar inte vara tänder för hon beter sig inte på samma sätt.

Tacksam för svar

• Svar på tråden 8 mån bebis, växtvärk?
  • Rottis77

Tror också det är en utvecklingsfas, har nämligen också en 8 månaders pojke som sover sjukt dåligt, vill inte somna på kvällarna mm.

• Fru LB

Funderade också just över växtvärk men på min 6 månaders flicka. vaknar upp ledsen och sparkar och kan inte ligga still (liksom myror i kroppen) brukar buffa lite lätt och klappa på ryggen. När inte det hjälpte som det brukar började jag av någon anledning massera smalbenen och helt plötsligt somnade hon. Kan ju bero på annat också, men det var en teori.

• lurksmulan

Barn får inte växtvärk förrän runt 3-4 års ålder så det är det nog inte.
    Snarare tillväxtfas med separationsångest. Det börjar runt 4 månader och sen kommer det liksom stötvis, ibland är det mer och ibland mindre.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Fru LB

Ok, vad skönt att de inte kan ha växtvärk tidigare, kommer ihåg hur ont det gjorde och bebisar växer ju ännu snabbare.

• lurksmulan
    Fru LB skrev 2009-08-03 20:29:00 följande:
    Ok, vad skönt att de inte kan ha växtvärk tidigare, kommer ihåg hur ont det gjorde och bebisar växer ju ännu snabbare.
    Nej det går visst inte. Fråga mig inte varför.
    När vår son började få ont i armarna och benen kvällstid var han över 3 år och de på bvc tyckte att det nästan var lite tidigt för att ha växtvärk.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
Svar på tråden 8 mån bebis, växtvärk?