Inlägg från: Pysselgalningen |Visa alla inlägg
  • Pysselgalningen

sent tal

FÅ rnog hänga på här jag. Våran äldsta tös på 2½ pratar inte heller. Kan inte ens 10 ord och deifinitivt inta meningar

Börjar bli aningen orolig om det bara är språket eller om det är nått mer som ligger och spökar eller om det är vanligt trots hon håller på med

• Pysselgalningen
    EllieMay skrev 2009-07-05 00:34:44 följande:
    Men hur är det med uppfattningsförmågan, förstår hon vad du säger, kan till exempel hämta bollen om du frågar? För jag fick nämligen höra att så länge ett barn förstår och kan koppla samman ord så behöver man inte oroa sig så, då brukar det till slut komma. Min son är ju dessutom 3 år och fortfarande inte pratar mycket.
    Det funkar lite från och till. ibland ser hon helt tom ut när man frågar efter saker hon vanligen vet vad det är.
  • Pysselgalningen
    EllieMay skrev 2009-07-05 02:04:28 följande:
    tillfällig hjärnsläpp brukar jag kalla det Nej men så är min son också, precis som att all information rinner över. När man tänker efter är de ju fortfarande ganska små och tänk sig själv in i hur det måste födas utan att förstå innebörden av det vi säger och sedan lära sig det. Tufft jobb.
    Mjo sen är det ju 15kg trots med
    Så jag har ingen aning vid det här laget förutom att talet är sent och att varenda jävla männska i min närhet ska påpeka det som att jag är nån dålig mamma
    Men jag tror att det kan vara bra att dom kollar lite vidare än vad vanliga BVC gör på utveckligen och hennes förmågor. Inte minst för att jag kanske ska förstå mig på henne så vi slipper alla dessa utbrott som numera även går ut på hennes 9månader gamla lillasyster ...
  • Pysselgalningen

hohoooo utveckling!

Nu är det inte bara "bil,min, lajl(glass), huvä, hunn, yii(syster), mamma och pappa längre"!

Helt plötsligt så kom ett "ha den"! å ett " nä min"

Man märker på henne att hon förstår allt mer. Märks mest på hennes humör dock

Svar på tråden sent tal