får barnet ha egen resväska
hur funkar det med barn o resväska..?
tänkte åka i kommande vinter o då är den lilla fortfarande bebis, men hur funkar de tmed resväska o barnvagn o sånt till den lilla?
hur funkar det med barn o resväska..?
tänkte åka i kommande vinter o då är den lilla fortfarande bebis, men hur funkar de tmed resväska o barnvagn o sånt till den lilla?
Barnvagn är gratis,men resväska ingår i ditt eget bagage
Barnvagn får man ta med oftast gratis om den inte överstiger vissa mått typ vanlig parraplyvagn.
När barnet är under 2år betalar man bara infantavgift som motsvarar flygskatten, barnet får då ingen egen stol och inte egna bagagekilon vad jag vet.
Men oftast brukar de vuxna ha ca 20kg var så det är nog inget problem då.
Läs på flygbolagets hemsida som ni tänker flyga med så står nog allt där.
Tror de har olika regler, jag skulle kolla med just det flygbolaget jag skulle flyga med för att vara säker.
Minns en incident när vi skulle flyga från Cusco i Peru till Lima, en familj med två vuxna och två barn hade totalt tre resväskor (normalstora) och personalen i incheckningen sa att de hade för tungt bagage. De räknade då på att hela familjen fick ha en maxvikt, så förmodligen räknade de in barnens bagage i de vuxnas.
tyckte mycket synd om dem så de fick ställa sig vid incheckningen och sortera ut sådant som de fick lämna kvar! Helt sjukt tyckte jag, de måste ju ha kommit dit med ung. samma bagagevikt!
jo jag ska göra det.. nej jag kommer flyga ensam med den lilla så det skulle vart bra o haft lite extra än 20 kg :)