• jayline

myror i sandlådan

Idag när jag tog med sonen ut för att leka i hans sandlåda upptäckte jag att det kryllade av myror i den.
    Började gräva med en kratta längs kanten och hittade snabbt boet.
    Tyvär spred jag ut alla ägg i halva sandlådan.
    Fick senare höra att jag skulle ha grävt upp boet och lagt på ett annat ställe.

Vad kan jag göra nu då när boet finns i hela lådan??
    Finns det något känt knep att få bort myror helt och sen hålla dom borta?

Tacksam för alla små tipps och råd

• Svar på tråden myror i sandlådan
  • lövet2

Häll ut Fun Light-saft i hela sandlådan. Flera flaskor! Det är giftigt för myror men inte för människor. Sedan låter du bara sandlådan vara i ett par dagar, så är det nog lugnt!

He offered me my legs ...
  • jayline
    lövet2 skrev 2009-06-23 16:32:19 följande:
    Häll ut Fun Light-saft i hela sandlådan. Flera flaskor! Det är giftigt för myror men inte för människor. Sedan låter du bara sandlådan vara i ett par dagar, så är det nog lugnt!
    Men blir det inte väldigt kladdigt i sandlådan då??
    Hur får man bort saften efteråt??
  • lövet2
    jayline skrev 2009-06-23 16:37:48 följande:
    Men blir det inte väldigt kladdigt i sandlådan då?? Hur får man bort saften efteråt??
    Saften blir förstås kvar, men det är ju inget socker i, så det blir inte kladdigt. Rör om i sanden bara, och så kommer resterna att regna bort så småningom.
    He offered me my legs ...
  • Jag är den bästa mamman dom har
    lövet2 skrev 2009-06-23 16:32:19 följande:
    meh

funlight funkar ju inte det ska ju va riktig saft/läsk för att ta död på dom
    021229, 040817, 070111, planerad BF 100112 malinsgraviditet.blogg.se
  • lövet2
    Jag är den bästa mamman dom har skrev 2009-06-25 14:35:46 följande:
    mehfunlight funkar ju inte det ska ju va riktig saft/läsk för att ta död på dom
    Nej, i riktig saft är det socker, och det gillar myror. De gillar sötningsmedlet i Fun Light också, men de tål det inte.
    We fight to stay alive - don´t forget to live!
  • Marma
    lövet2 skrev 2009-06-25 14:36:54 följande:
    Nej, i riktig saft är det socker, och det gillar myror. De gillar sötningsmedlet i Fun Light också, men de tål det inte.
    sant, det tar död på deras nervtrådar eller nåt..
Svar på tråden myror i sandlådan