• mussepigg

gnugga alvedon,hjälper det?

min lilla pojke har det besvärligt med sin första tand.den har liksom inte växt ut helt o han verkar ha ont. jag har gett honom avedon ibland, men nu undrar jag om man kan gnugga alvedon på tandköttet om det hjälper?

• Svar på tråden gnugga alvedon,hjälper det?
  • lillith

alvedon utövar vad jag vet inte lokal effekt. Men du kan ju GE honom alvedon istället - den dos som är anpassad för hans vikt - det hjälper. Något kallt att gnugga på tandköttet kan hjälpa däremot.

• lövet2

Jag har gjort det på mina barn, och jag inbillar mig att det hjälper åtminstone ....

• Fjuppen

Min son har inte börjat fått några tänder än. Men jag har hört andra mammor som har gnuggat alvedon på tandköttet. Och när sonen hade blåsor i munnen så smeta jag på alvedon på dom, och det hjälpte lite grann. Hoppas det blir bättre snart....

kram

• Janey

I vilket fall som helst som kommer säkert en minimängd in i kroppen genom saliven, när dem sväljer. Det kanske är det som hjälper

• Bravo

Tycker att du ska ge Alvedon "som vanligt" ist. Om man inte ger dom mediciner jämt så är det ingen fara. Bättre att han får mindre ont och blir lite piggare än att låta honom ha ont. Det är min mening iaf...

• Mia83

Alvedon är inte lokalverkande.

Svar på tråden gnugga alvedon,hjälper det?