Kryssning till Riga
Vi kommer med åka näsra vecka
Ska man växla tillderas valuta eller till euro?
Vi kommer med åka näsra vecka
Ska man växla tillderas valuta eller till euro?
En fråga till till er som redan varit i Riga. Det kommer vara småbarn med som kommer åka vagn, kan man ha paraplysulky eller har dom kullerstenar där så det är svårt att köra med paraplysulkyn?
Äntligen hemma!
Det var en intensiv resa
Tycker väl mjae om Riga. Men det är nog hela resan som gör det. Båten var inte den roligaste, Silja Festival. Otroligt dyrt i taxfreen. Godiset är billigare hemma på mitt Ica
Riga var en fin stad men stort att hinna se allt på några timmar. Vi köpte ingenting mer än lite lunch och dricka och godis.
Pesrsonligen tycker jag nog Tallin var bättre. Man skulle nog haft en övernattning för att hinna se och göra det man ville. Sen fick min 5-åring skoskav så ja det blev lite jobbig ![]()
Vi växlade till lettisk valuta för Tallinks sa att man inte kan handla med euro. Men att handla med den överblivna valutan på båten blev dyrt. Det kostade mer än i svenska kronor eller euro.
Vi gick. Det var ju en bit och gå. Tog ca 30 minuter för oss att ta oss in till stan från båten. Men då hade vi barn med oss som fick skoskav. Plus att vi stannde till och tog kort.
Vi kom först till Gamla Stan och tittade sedan gick vi vidare mot saluhallarna vid järnvägsstationen. Tittade lite i Origo Galleria sedan gick vi tillbaka. Vi åt lunch vid ett ställe vid Stockmann.
Nu när jag varit hemma ett tag och även kollat korten så är jag nöjd med resan. Nästan gång, om det blir, så vet vi man ju vart man ska gå
Vi visste ju inte riktigt vilket håll vi skulle åt när vi hade gått av båten men vi följde strömmen ![]()
Festival har även gått Stockholm-Mariehamn-Åbo ![]()