Inlägg från: maga05 |Visa alla inlägg
  • maga05

    Musik och dikter till begravning

    Vi hade Carolas Jag vill alltid älska, Psalm 256 Var inte rädd det finns ett hemligt tecken, Tears in heaven, Jag fick låna en ängel med Shirley Clamp, Tryggare Kan ingen vara, vid avskedet spelade vi först CD du omsluter mig med Carola, sedan fortsatte kantorn att spela den medan alla gick fram och tog farväl av vår dotter, samt blott en dag, vi hade rätt mycket musik, men det gjorde det lättare att gå igenom begravningen. Jag läste även en dikt för vår dotter.

    Var inte ledsen lilla mamma, jag var tvungen att gå. När det nästan var dags, orkade inte mitt hjärta att slå.

    Älskade pappa, mitt liv blev så kort. Ta hand om varandra, när jag flyger bort.

    Jag vet att ni gråter och det finns ingen tröst, men lyssna till era hjärtan och ni kommer höra min röst.

    Jag finns inte bland er men jag finns här ändå, jag hör era böner och älskar er så!

    Trodde att begravningen skulle bli den absolut värsta dagen i mitt liv, men vi fick en ljus och fin stund tillsammans med vår dotter. Vi bad även begravningsentreprenören att köra hem henne så vi fick ta farväl av henne hemma hos oss. Hoppas att ni trots detta fruktansvärda ni varit med om ändå får en fin stund på fredag. Är det något du undrar över får ni gärna inboxa mig.
    Kram Englas pappa Marcus

Svar på tråden Musik och dikter till begravning