• J e n n i e

Lamm/fårskinn i vagnen när det är varmt ute??

Sonen fick ett lamm/fårskinn av sin farmor när han föddes. Hon sa att det var perfekt att ligga på då skinnet tydligen reglerar värme/kyla så att bebisen inte kan bli för varmt (svettas) eller för kall (frysa).

Jag undrar nu om jag kan använda skinnet i vagnen när det är sommarvärme eller om det blir för varmt? Ska jag hellre lägga in ett bomullslakan kanske? Jag vill gärna att sonen ska ligga _på_ något eftersom det känns lite mer ombonat än om han ska ligga "direkt" i vagnen om ni förstår vad jag menar

• Svar på tråden Lamm/fårskinn i vagnen när det är varmt ute??
  • mammaveronica77

Visst kan du ha killen på fårskinnet! Tog precis bort åkpåsen i min vagn, så nu sitter lillkillen bra på skinnet! Det transporterar bort fukt bra om han svettas och blir inte för varmt. Sen kan man ju känna själv, om det är potthett kanske det är skönare med ett lakan?
    Testa får du se!

• J e n n i e
    mammaveronica77 skrev 2009-06-23 22:19:45 följande:
    Visst kan du ha killen på fårskinnet! Tog precis bort åkpåsen i min vagn, så nu sitter lillkillen bra på skinnet! Det transporterar bort fukt bra om han svettas och blir inte för varmt. Sen kan man ju känna själv, om det är potthett kanske det är skönare med ett lakan? Testa får du se!
    Jag kan ju lägga ner ett lakan i skötväskan för säkerhets skull. Känns bara lite konstigt att lägga honom på en fäll lixom. Det känns ju som att det borde vara varmt . men jag ska absolut testa.
  • ulimon

Har min dotter på 1½ år sittandes på fårskinn i vagnenoch hon blir då inte varm/svettig av det. Tycker det funkar bra.

• buffybus

min son sover just nu på ett fårskinn faktiskt där ute... visst blir han svettig ibland men beror på värmen utomhus och vilka kläder jag tar på honom hehe... 

är det ett äkta fårskinn så SKA det funka på både sommar o vinter.. 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • mommysmonsters

Jag hade ALDRIG haft någon av mina tvillingpojkar i ett fårskinn mitt i sommaren. Jag tycker det är helt absurt. Varför? Mina barn hade varit dränkta i svett & fått värmeslag. Att lägga ett lakan tror jag inte hjälper så mycket. Små barn blir så lätt för varma. Jag tycker det rent av låter farligt! Jag avråder dig ifrån det! Men detta är då min åsikt. Du är mamma & ska lita på dig själv såklart.

• buffybus
    mommysmonsters skrev 2009-06-24 11:59:56 följande:
    Jag hade ALDRIG haft någon av mina tvillingpojkar i ett fårskinn mitt i sommaren. Jag tycker det är helt absurt. Varför? Mina barn hade varit dränkta i svett & fått värmeslag. Att lägga ett lakan tror jag inte hjälper så mycket. Små barn blir så lätt för varma. Jag tycker det rent av låter farligt! Jag avråder dig ifrån det! Men detta är då min åsikt. Du är mamma & ska lita på dig själv såklart.
    vet du ens hur fårskinn funkar? för det låter inte så.. ett äkta fårskinn svalkar på sommaren och värmer på vintern.. jag skulle inte ta ett oäkta däremot... 
    och som sagt.. min son sover på ett varenda dag där ute i vagnen.. typ nästan aldrig svettig ens.. bara när han haft för mkt kläder.. 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • J e n n i e

Casper är väldigt varm av sig, och jag tror att han skulle vara svettig vilket underlag han än ligger på. Men idag har jag haft skinnet i vagnen och imorgon ska jag prova med ett lakan för att se om det blir någon skillnad.

• BlommyNess12

fårskinnet är superbra, det blir svalt och skönt på sommaren och varmt och mysigt på vintern!

Svar på tråden Lamm/fårskinn i vagnen när det är varmt ute??