Byta Niferex mot Duroferon? Någon som knaprar/knaprat Duroferon under graviditeten?
Hej där!
Blev ordinerad Niferex av bm då mitt hb-värde blivit lågt, hade det förra graviditeten också och då var min mage minst sagt jobbig. Nu har det gått ett steg längre, mår fruktansvärt illa av Niferexen när jag ska svälja dem, har försökt att svälja med såväl läsk som juice och vatten men nu går det inte längre, hopplöst att ens tänka på det nu utan att få antydan till uppkastningar. Kan inte heller ta Blutsaft, fick inte behålla det förra graviditeten.
Undrar nu om det kan vara ok att prova Duroferon på egen hand eller om jag måste prata med bm först? Frågade min förra bm (har en annan den här gången) om det tillskottet när jag väntade tvillingarna men då fick jag bara höra att jag skulle stå ut, att Niferex är det bästa. Frågan är bara vad jag gör nu när det är helt omöjligt att ta det sistnämnda? Har inte tagit det på några dagar nu, tänkte att det kanske skulle kunna ordna sig ändå men tröttheten blir bara värre så det verkar inte gå något vidare heller. Ska inte till bm förrän om 1 vecka, kan visserligen ringa henne men tänkte chansa att fråga här först. Mitt hb var nere på 115 förra gången om jag inte minns fel. Vore otroligt tacksam för svar.
M V H
Ulrika, mamma till Michelle och Jennifer födda 06-2005, bf 2/10