• scrapparlotta

Min laptop blir såå varm...

Har en laptop från HP som är ca 1½ år gammal. Den blir så jättevarm, under kan man knappt ta på den. Och sen går fläkten hela tiden på högvarv....Varför gör den det? Vad är fel, för så ska den väl inte vara? Har inget minne av att den gjorde så från början och jag kan inte säga när den började bli såhär.....

Vore väldigt tacksam för svar....

• Svar på tråden Min laptop blir såå varm...
  • Marina Elena

kan vara mycke damm i den. Det var det i vår o tillslut brann moderkortet o datorn var därmed död

• lia76

Kanske du börjar fylla upp den med mycket så den får arbeta mer?
    Köra lite rensning på hårddisken, defragmentering osv.
    Men oftast kan det bero på att den får jobba hårdare än innan...

Grå grár grey szary gris cinzento
  • scrapparlotta
    lia76 skrev 2009-06-23 23:59:42 följande:
    Kanske du börjar fylla upp den med mycket så den får arbeta mer?Köra lite rensning på hårddisken, defragmentering osv.Men oftast kan det bero på att den får jobba hårdare än innan...
    Nä det tror jag nog inte......för bara ca 2 månader sen rensade jag den från alla foton, musik mm till en extern hårddisk....och tog bort onödiga program mm....

Dam så den börjar brinna!!! Shit det låter allvarligt....vad kan jag göra för att inte det ska hända?? Det händer ju faktiskt att den är rätt dammig utanpå innan jag "städar" av den....
  • Trulis

Vilken modell av dem är det? Jag har samma prob med min.
    Dessutom är den högljudd, låter som värsta skördetröskan.

• vackrastarflow
    scrapparlotta skrev 2009-06-24 00:04:51 följande:
    Nä det tror jag nog inte......för bara ca 2 månader sen rensade jag den från alla foton, musik mm till en extern hårddisk....och tog bort onödiga program mm.... Dam så den börjar brinna!!! Shit det låter allvarligt....vad kan jag göra för att inte det ska hända?? Det händer ju faktiskt att den är rätt dammig utanpå innan jag "städar" av den....
    köp en burk tryckluft och försök få ut damm. min stackars laptop är en samlingsplats för kattens hår, men tryckluften får faktiskt ut en hel del.
  • Marina Elena
    scrapparlotta skrev 2009-06-24 00:04:51 följande:
    Nä det tror jag nog inte......för bara ca 2 månader sen rensade jag den från alla foton, musik mm till en extern hårddisk....och tog bort onödiga program mm....Dam så den börjar brinna!!! Shit det låter allvarligt....vad kan jag göra för att inte det ska hända?? Det händer ju faktiskt att den är rätt dammig utanpå innan jag "städar" av den....
    jag vet inte om man kan öppna själv o städa den, annars får man nog lämna in den nånstans för städning
  • Felicia6

Min dator blev så också så den började stänga av sig för den vart överhettad
    Har dock inte lämnat in den än, måste nog göra det. troligvis är det fläkten som inte kyler ner ordentligt som den ska

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • scrapparlotta
    Trulis skrev 2009-06-24 00:05:59 följande:
    Vilken modell av dem är det? Jag har samma prob med min. Dessutom är den högljudd, låter som värsta skördetröskan.
    Den heter HP G7000, och ja min dånar rätt mycket med....eller fläkten har ett högt surrande ljud....IRRITERANDE!!!!

Hmm, vart lämnar man in datorer tro för sånt?? Sånt fixar väl inte typ netonnet där jag köpte den.....I alla fall inte till ett vettigt pris antar jag....
  • lia76
    scrapparlotta skrev 2009-06-24 00:12:26 följande:
    Den heter HP G7000, och ja min dånar rätt mycket med....eller fläkten har ett högt surrande ljud....IRRITERANDE!!!! Hmm, vart lämnar man in datorer tro för sånt?? Sånt fixar väl inte typ netonnet där jag köpte den.....I alla fall inte till ett vettigt pris antar jag....
    Då skulle jag tro att fläkten är full med damm.
    Det kan göra att det låter illa och den får arbeta tungt.
    Du kan testa att ta en dammsugare och dammsuga där fläkten sitter.
    (Stäng av datorn först)
    Grå grár grey szary gris cinzento
  • scrapparlotta
    vackrastarflow skrev 2009-06-24 00:07:44 följande:
    köp en burk tryckluft och försök få ut damm. min stackars laptop är en samlingsplats för kattens hår, men tryckluften får faktiskt ut en hel del.
    Vi har nog en sån mojäng ute i garaget tror jag....Det blir inte för kraftigt blås i den då så den går sönder för det? Eller det är en sån högtrycksluft....tror jag den heter...hmm, så ofta är jag i garaget
Svar på tråden Min laptop blir såå varm...