Inlägg från: Garageänkan |Visa alla inlägg
  • Garageänkan

75 gram = ? deciliter?

Sciarlotta skrev 2009-06-24 18:52:35 följande:
    Nej, om jag köper en liter Juice i Luleå och sedan tar med den till Norge, så väger den fortfarande lika mycket.
    Var inte så säker
  • Garageänkan
    lia76 skrev 2009-06-24 22:55:23 följande:
    EN av mina lärare på skolan frågade oss elever: Vad vill du helst få tappat på foten. 1kg bly eller 1kg bomull. I stort sett alla svarade bomull Men som sagts mycket i denna trås... 1kg är 1kg Men 1kg bomull blir ett j'a stort paket, kan ju iofs vara ihoppressad bomull. Men iallafall 1kg är 1kg
    Samma sak frågade vår lärare och han hävdade att 1 kg tar lika ont på foten oavsett.
  • Garageänkan
    PerG skrev 2009-06-24 23:03:56 följande:
    Massan är i alla fall den samma (om man inte dricker den som färdkost då). Dock kan tyngden vara olika i Sverige och Norge. Ex. misstänker jag att tyngden på juicen är större om man är på Hardangervidda än på västgötaslätten.... Någon som blev förvirrad? ;)
    Badar man i en norsk fjord tex känns juiceförpackningen lättare.
  • Garageänkan

Ett kilo är alltid ett kilo och väger alltid ett kilo. Oavsett VAD det består av. Skämtas det aprillo?

• Garageänkan
    Sciarlotta skrev 2009-06-24 23:09:56 följande:
    Vi ska inte blanda in G i det här för det är tillräckligt förvirrande som det är..
    hi
  • Garageänkan
    Kattis1984 skrev 2009-06-24 23:19:07 följande:
    vår lunchrast/matpause ägnas åt att lämna nökkler, rapportera og äta. hinns inte med nåt annat
    skriv ett mail och fråga? Det kan du ju göra nu tex.
  • Garageänkan

Appappapp! Vi har inte redogjort "undervattensteorin" ännu. Om man håller ett kilo bomull under ytan i en fjord, blir det då tyngre? Än om man håller 1 kg bly under ytan? Efersom bly ej suger åt sig vatten?

• Garageänkan
    PerG skrev 2009-06-25 00:27:55 följande:
    Tyvärr inte... Min dator måste ha större massa än min säng eftersom jag dras till den...
    gör som jag-datorn i sängen
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?