Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

75 gram = ? deciliter?

Tack för en vansinnigt rolig tråd! Sorry TS att du fick den kapad, men din trådstart gav många av oss ett gott skratt pga de efterföljande ___hrmpf__ diskussionerna!

Frågor enligt principen; "vad väger mest, ett kilo bly eller ett kilo bomull", och "heter det EN rak kurva eller ETT rak kurva" är sånt som vi i vår familj alltid hållit på med, och svaren har båda barnen kunnat innan de var 6 år.

Svalde precis en fluga när jag drack en klunk vin, samtidigt som jag läste den här tråden, fick mig att undra vilken densitet det vinet har... ;=D

• JuliaåRonjasmammis
    PerG skrev 2009-06-25 00:58:13 följande:
    Vitt eller rött? ;)Alkohols densitet var väl 0.78kg/dm^3 eller nåt sånt? Så det beror ju på alkoholhalten till viss del...
    Rött, Cabernet Sauvignon, 12, 5 %. Menar du att jag har druckit flera kilo nu?! *oroar mig*
  • JuliaåRonjasmammis

Choklad och Nötter skrev 2009-06-25 00:59:07 följande:

Lugnt. Fick själv ett gott skratt. Skrattar åt mig själv också, deon är ju i fast form. Att jag inte tänkte på det! En helt ogenomtänkt fråga helt enkelt. Skyller på resfebern!
    Trevlig resa! Hoppas du får det bra!!
  • JuliaåRonjasmammis
    lia76 skrev 2009-06-25 19:40:42 följande:
    "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."
    Hahaha!

Visade tråden för min man, han skrattade så han fick håll!

Lite OT kanske, men han berättade att det påminde honom om gången när han och hans polare frågade en klasskompis om han visste om makaroner växte på buskar eller träd...! : = D
  • JuliaåRonjasmammis
    Vickanflickan skrev 2009-06-25 22:22:22 följande:
    nej var den med också?! jag läste första sidorna där en massa andra exempel drogs upp. nu kanske jag måste sätta mej och läsa hela om jag missat såna gobitar
    Läs hela tråden, lovar att du kommer att skratta!
  • JuliaåRonjasmammis
    PerG skrev 2009-06-25 22:43:25 följande:
    Nej nej... 4.5cm såklart... 30 minuter är en halv timme... då måste det bli 4 + 0.5 = 4.5cm...eller 0.45dl också...
    Du har fortfarande inte räknat ut densiteten i rödvinet jag drack igår! *lite besviken* Vågar ju inte dricka någon mer alkohol innan du har talat om hur det står till, för jag har gått upp flera kilo sen igår!!
  • JuliaåRonjasmammis

Thanks lovely M C för att du förnyade tråden, jag var i stort behov av något skrattframkallande!{#lang_emotions_kiss}

Mina åsikter är alldeles gratis!
Svar på tråden 75 gram = ? deciliter?