• Jenny28

Färdknäppen- satte det igång er förlossning?

Japp, 15 dagar kvar till BF, dags att börja färdknäppa tänkte jag

Men nån som har koll på om just DET satte igång er förlossning.
    Bara kul att spekulera!

• Svar på tråden Färdknäppen- satte det igång er förlossning?
  • Modin

Det som jsut sätter igång förlossningen är att du MÅSTE få orgasm och han måste komma i dig för att det ska hända något.. för de mjukar upp men har för mig att bm sa att de itn går om kvinnan inte får orgasm..

• Jenny28

Ok jag trodde det bara var sperman som satte igång det
    Gäller att man gör sitt "jobb" nu då

• Modin

Hahah typ.. Men de gäller er båda tydligen.. Fattade jag de som.. För om du får orgasm så får du samandragningar och kommer sperman på de så ska de göra susen :D

• SmBacke

vet inte om de va just färdknäppen som satte igång de, men båda mina andra grav har de satt igång några timmar efter en färdknäpp, sen om de e sammanträffanden de vet jag inte

• Jenny28
    Modin skrev 2009-06-24 10:07:45 följande:
    Hahah typ.. Men de gäller er båda tydligen.. Fattade jag de som.. För om du får orgasm så får du samandragningar och kommer sperman på de så ska de göra susen :D
    Japp får köra på det då
    SmBacke skrev 2009-06-24 10:09:17 följande:
    vet inte om de va just färdknäppen som satte igång de, men båda mina andra grav har de satt igång några timmar efter en färdknäpp, sen om de e sammanträffanden de vet jag inte
    Ja det är ju det man aldrig vet, om det är tillfällighet eller inte. Men det är ju helt klart värt ett försök
  • SmBacke

ja absolut e de de.. vi har börjat så smått nu igen, e i v 37 och vill inget hellre än att bebis ska komma ut nu snart.

• Jenny28

Vi har inte hafts ex på evigheter, har sån jobbig foglossning. Men jag får stå ut med smärtan

Så det blir väl en chock för min stackars mus hahahahahaha

• Apmor2

nä därimot halkade jag på morgonen på väg till MVC och det satte igång det hela..

• Jenny28
    Apmor2 skrev 2009-06-24 10:17:39 följande:
    nä därimot halkade jag på morgonen på väg till MVC och det satte igång det hela..
    Men OJ lät ju lite dramatiskt iofs
    Men allt gick bra hoppas jag?

Jag har ju haft tre tidigare förlossningar och den första starade med värkar, den andra med hjälp av hinnsvepning och färdknäpp på det
    den tredje med värkar utan färdknäpp eller liknande...

Blir så spännande med denna.
    man längtar ju ihjäl sig...
  • SmBacke

ne de e ju inte de skönaste att ha sex nu i slutet, har oxå extrema foglossningar.. men som sagt, alla försök e ju värda ett försök, även fast bebis behagar att komma när den själv vill iaf

Svar på tråden Färdknäppen- satte det igång er förlossning?