• Sparken

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

He j tjejer,

Tror att endel här inne känner igen mig. Jag fick en liten tjej i maj 08 efter att dessinnan haft 3 missfall. Tog då trombyl och fragmin.

Var i måndags i vecka 8+3 och skulle in på mitt första VUL, trodde på riktigt att det skulle se bra ut som den optimist jag är (eller i vart fall försöker vara) men inte. Läkaren såg bara en tom hinnsäck med gulkropp i. Dumma jag litade på läkaren som sa att enbart trombyl skulle räcka efter Fragminet inte visat sig lika effektivt, så jag tog bara Trombyl denna gången. Det misstaget ska jag inte göra igen.

Ska tillbaka igen på onsdag för nytt VUL och Cytotek (eller vad heter det). Jag vill inte skrapas för jag är orolig för min slemhinna. Har någon erfarenhet av medicin för att driva ut ett MA?

Lider med er andra som också tvingas vara i detta forum. Fast det är skönt att vi har varandra.

Lycka till ni som ska få i dagarna!

Många kramar från mig.

• Sparken

Ber om ursäkt för min kommentar om att tvingas vara i detta forum. Menar såklart att vi som tvingas uppleva upprepade missfall. Hoppas ni förstod och inte tog illa upp! kram igen.

• Sparken

Tack alla söta tjejer för eran omtanke.

Finesssan jag tror att jag fick tabletter innan skrapningen vid första missfallet också. Det var iallafall två olika tabletter som jag skulle ta innan och tabletten gjorde att jag började blöda. Fick inte ont då men det kanske var för att jag skrapades då också?

Ska be om smärtstillande.

• Sparken

Stort grattis Mammarazzi!! Underbart!! Njut över dina prinsessor!

Angående namn tycker jag att ni ska ta ett namn som Ni gillar och inte bry er om resten.

Jag håller iofs med Cia om att Emmy är fint (sa jag att min tjej heter Emma )

• Sparken

Stort grattis MB, härligt!

Själv ska jag till läkaren för ett sista VUL och cytotec idag, känns mindre kul. Tur att vi har en solstråle därhemma påminner oss om att det har gått bra tidigare.

• Sparken

Hej igen,

Fick inte cytotec idag eftersom gyn sa att det kan vara mola så vill hon hellre att jag skrapas så att de kan testa direkt. Tungt om det är mola! Skrapning på fredag väntar istället. Suck!!

Positivt var att hon direkt skrev ut Trombyl och Fragmin så jag har recept som väntar. Hon sa också att hon ska kalla oss till utredning om ca 6 veckor så att vi får lämna blodprov mm.Dags att dra ut Finesssans lista tills dess. Hon är bra! Jag behöver inte känna mig tjatig heller. EFtersom jag har ett jobb där det är svårt att komma ifrån frågade hon tom om det var någon tid på dagen som jag har lättare att komma. Mycket omtänksamt!!

• Sparken

Tack för er omtanke.

Finesssan har ju en lång lista i hennes blogg på vad hon har testat vid sin missfallsutredning. Skulle inte tro att man i en vanlig missfallsutredning kontrollerar så många saker. (Hoppas du inte misstycker Finesssan att jag pratar om din utredning.)

• Sparken

Hammoleket79 - en mola är en typ av cellförändring som iofs oftast är ofarlig men som kan vara farlig (cancertyp vad jag förstått). Även om den är ofarlig innebär en mola att man får graviditetsförbud i minst 6 månader!

• Sparken

MB - Ja sprutorna svider lite och jag blev också blå på magen av dem, blå och gul efter ett tag när vissa blåmärken är på väg bort. Men det är det ju värt när belöningen kommer

Finesssan - skönt att du inte tog illa upp, det trodde jag nog inte heller egentligen! Vet du hur fel på de olika värdena behandlas?

Vi skulle egentligen åka till fjällen med mina föräldrar nu i helgen men ställde in eftersom jag ska skrapas på fredagen. EFtersom det kändes fel att ljuga för dem så berättade vi om ännu ett missfall. Mamma började gråta och sa att det är orättvist att vi är så hårt drabbade av missfall. Det är skönt att de vet samtidigt som det kändes skönt att bara jag och sambon visste innan. Jag tyckte det var en jobbig press att folk visste när vi försökte få E som det skulle vara skönt att slippa nu. Fast som mamma sa blir det ingen press nu heller eftersom E fortfarande är så liten att ingen "förväntar" sig syskon redan. Dessutom är det ju bara mina föräldrar som vet, de har fem år mellan mig och min bror, så ingen press där.

oj, vad jag babblar och vad tiden går. Ska nog hoppa i säng!! kram och god natt!

• Sparken

Skickar massor av stora kramar till alla som behöver och vill ha! Minns paniken och oron över att jag aldrig skulle få barn.

Känner nu en oro över att det aldrig kommer att fungera igen men jag håller tillbaka paniken än så länge och tänker att förra gången med både Trombyl och Fragmin gick ju bra det kanske det kan göra igen.

Tingeling - vilka arbeten du har tillgång till. Verkligen intressanta. Får kanske anledning att återkomma till dem efter att vi gjort vår missfallsutredning.

• Sparken

Stort grattis lillaD!

Amningen var verkligen inte kul i början, gör ju skitont och värker ända ner i tårna. Jag förlorade 4,5 liter blod under förlossningen (moderkakan lossnade inte och jag fick många påsar blod och opererades akut) och mjölken rann inte till förrän efter 4-5 dagar men ingen har någonsin sagt att det berodde på blodförlusten, skönt att få en förklaring, jag kände mig också lite sämre för att det aldrig rann till.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11