• mrsTe

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Jag fick ett starkt PLUS igår, var tvungen att testa på toan på jobbet. :) Är självklart överlycklig och ringde som det var bestämt efter förra samtalet med KK. Då är det någon idiot som svarar och säger att det förra samtalet (i början av juni) inte finns dokumenterat och hon undrar vart jag fått det ifrån att jag skulle få progesteron och ett VUL i v6. Helt knäckt och förbannad resten av dagen. Så ringde en av läkarna upp mig och förklarade att det inte var nödvändigt men Prog eftersom det inte är något "mirakelmedel" och att jag kommer få mf ändå om det ändå är tänkt så. Däremot ska jag på VUL på tisdag, mest för att de vill se om jag är i v5 eller i v.9 eftersom jag inte haft någon mens emellan.

Jag VET att jag borde tjatat mig till en ordentlig utredning efter förra MF, så får väl skylla mig själv. Men jag har inte orkat psykiskt. Verkligen inte. Hoppas bara att bebisen vill stanna kvar den här gången. 4:e gången gillt va?

MWB: Jag är så HEMSKT ledsen för din skull. Stor kram till dig!

• mrsTe

Hej på er! Var på VUL idag, så nervös att jag skakade! De kunde se att jag var i femte veckan ungefär (enligt FL o mina egna beräkningar 5+0), en hinnsäck och en gulkropp (hette det verkligen det?!). Hon sa att det fäst bra och att det såg så bra ut som det kan just i den här veckan. Vi kunde se något, skithäftigt!! Ska nu ta både progesteron och trombyl och återbesök för nytt vul den 24/7. Är så glad och förväntansfull och har bestämt mig för att jag får vara det. :)

Kramar om er andra som har det jobbigt just nu.

• mrsTe

Irma: Stor kram till dig och jag håller tummarna för att allt ser helt normalt ut på tisdag!!

• mrsTe

Åh nej Irma! Skickar en bamsekram till dig även om det inte hjälper!

• mrsTe

Goa fina ni, jag skickar så mycket ork till att kämpa som jag bara kan! Känner mig bedrövlig som inte skrivit på jättelänge, men jag har läst lite nu och då och försökt hänga med i vad som händer. Skickar kramar till er som behöver det just nu.
    Jag har i princip sovit sista veckorna och kommer som det känns fortsätta med det ett tag till. Men mår fantastiskt annars. Fick se pyret på VUL där det sprattlade ben och armar och hjärtat slog (då 10+1, nu 12+3). Ett par tårar fick vi bjuda läkaren på och vi kan bara hoppas på att den lille vill stanna kvar därinne den här gången. Ville bara skriva nånstans där folk förstår hur glad man blir, möts ofta av den här "jamen det är väl klart att det går bra, folk har ju fått barn i årtusenden...". Tycker att det här är värsta miraklet ändå! :)

• mrsTe

Miljoner grattiskramar till dig Mikes Bride!! :)

• mrsTe

Världens största lycka-till kram och GRATTIS till dig MB! :)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11