• icka76

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Hoppas jag får vara med här trots att jag bara är inne på mitt ev 2a ma. Flera av er har jag träffat i andra trådar. Anledningen till att jag säger eventuellt 2a ma är att jag var inne på gynakuten på SU i onsdags efter en mindre blödning. På VUL så sa läkaren att hon inte såg något foster men en suddig treklöver med några mörka fält i. Detta kunde enligt henne bero på 3 saker, 1. Att det var för tidigt (var i v. 7+9 enligt min beräkningar) 2. Att det kunde ligga en blödning ivägen och skymma, 3. att det var ett nytt ma. Ska tillbaka på måndag till en läkare på repro på SU och titta igen, men vi väljer att vara realistiska. Hade ett ma i v.11 med tvillingar i januari de hade gett upp i v.8+5. Det konstiga nu är att jag tycker att mina symtom har ökat, vissa av dem i allafall. men, men.

BettanB: Jag såg att du oxå har gått på repro på sahlgrenska, jag skulle vilja fråga dig lite om hur du blivit bemött och så. Kan jag inboxa dig?

• icka76

Nu har jag läst igenom tråden lite mer och ser att ni är många som har gjort utredning på sahlgrenska. Vet ni om det är svårt att få trombyl och progesteron utskrivet där? Jag är nämligen ganska övertygad om att mitt problem är immunologiskt. Men går de med på det efter bara 2 ma:n? Jag är patient där sedan tidigare då jag behöver pergo för att bli gravid.

• icka76

Hej, hej, bara jag igen. Ni tröttnar väl snart på mig, hopps inte. men nu har jag läst lite i behandlingstråden och flera av er som blivit gravida har gått på Lucinakliniken. Hur funkar det? Själv bor jag i GBG och vad jag förstått när jag forskat lite om kliniken så kan man få behandling, remiss och recept på distans. Stämmer det? Vad kostar det där? Är mycket intresserad av denna klinik då den verkar utföra underverk.

• icka76

BettanB: Jag kommer inte in på din sida så jag kan inte inboxa dig.

• icka76

Feia: Vet inte om jag hade någon stegring efter mitt förra ma, det togs aldrig något prov, inte nu heller för den delen. Men jag hade ju symtomen kvar då och denna gången har de t.o.m. ökat och då borde väl även HCG ökat. Vilken vecka ska du vara i?

• icka76

Feia: Hur såg ditt VUL ut? Jag blir lite fundersam för mina symtom har ökat den senaste veckan, jag mår mer illa, brösten har växt och även magen. Jag har mer molvärk. Skumt. Om det inte ens fanns något tydligt foster i förra veckan så borde väl symtomen minska istället för att öka?

• icka76

Feia: De har inte tagit något prov på mig. Jag börjar bli nervös för att det kanske är en mola eller nått. Jag har tänkt nu att treklövret hon såg kanske var fostersäcken som började sjunka ihop och de mörka fälten rester av ett foster. Eller är hela det mörka"hålet" fostersäcken? Det man/jag såg var ett stort mörkt hålrum och uppe i ena hörnet fanns den där treklöverliknande figuren. Fy fasen vad jobbigt det är och värre är det när jag mår så vansinnigt illa, men jag kräks inte som tur är, fast det är nära.

• icka76

Feia: Hon sa inget om att det kunde vara mola, vilket hon borde gjort om hon misstänkte det hoppas jag. Vi får se.

Krusbär: Vad spännande, minns att vi plussade nästan samtidigt i december. Jag skulle ha bf med tvillingarna nu den 17e. Undra om det är ödets ironi att deras bf och domedagen för denna graviditeten är på samma dag. Insåg det först nu ??? Håller tummarna att det kommer igång ordentligt och att allt går bra och smidigt.

• icka76

Tack Jessika för att du ger mig hopp. Det var iofs suddigt men det kan ha berott på blödningen och det såg inte ut som druvklasar. Hon pratade nått om att hon såg en uppklarning?? Jaja nog tjatat om det här, vi får ju veta på måndag. Hur går det för dig tjejen? Andra kuren svald har jag för mig?

• icka76

Jga mår iofs illa hela dagarna men värst e det på kvällarna då jag även får halsbränna, har sista veckan fått sova med upphöjd fotända.

Feia: Tydligen så kan det påverka om mamman är negativ och pappan positiv, har precis läst på om detta för sambon är det. Men tvärt om ska inte påverka. Men du har väl fått sprutor.

Poppy: Detta är säkert inte vetenskapligt men jag läste någonstans att man kan vara allergisk mot pojkfoster att om man får flickor så har man lika hormonuppsättning eller vad det var men pojkar skiljde det sig. Ofta kommer dessa mf efter att könet är bestämt runt v.9-11. Men som sagt helt ovetenskapligt, kommer inte ens ihåg var jag läste det. Har läst runt som en tok om mf nu. Men som Feia skriver så vet man ju ofantligt lite om vad som orsakar mf. Hoppas det går bättre för dig nu, vilken vecka är du i? Har bara varit här inne ett par dagar så jag har nog missat det.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11