• Idun 78

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Hej allihopa och välkomna alla nya till världens bästa tråd!

Och grattis Vida på ettårsdagen!

Krus, jag fortsatte med T på eget bevåg fram till tre dagar innan Nils föddes, så till v.41+2. Jag vågade helt enkelt inte sluta, men så när det var tre dagar kvar var jag på UL och då tyckte läkaren att jag kunde sluta med T för "nu ska du föda barn snart" och hon var så positiv och glad och det lät så självklart helt plötsligt att jag faktiskt skulle få barn att då vågade jag sluta med T. Och tur var det, för eftersom jag slutade tre dagar innan FL så kunde jag få epidural.

Är bara hemma över helgen så jag hinner inte kommentera allt, men en stor stor kram vill jag ge till Bettan. Usch vad jag tycker livet är orättvist ibland.

Och en stor grattiskram till Irmas lilla hjärta!

• Idun 78

Mwb, ja här är jag, men jag försvinner snart igen.

Stor kram till Bubblan!

• Idun 78

Hej alla!

Tittar in lite snabbt. Är hemma i stan just nu och uppkopplad för en gångs skull.

Gingko, stort stort grattis! Vad underbart att hon är här nu!

Mwb, vad skönt att läsa att du håller huvudet ovanför vattenytan. Jag blev helt obeskrivligt ledsen när jag fick veta att du hade fått mf ännu en gång. jävla jävla skit Jag hoppas så att du kan njuta lite av din semester trots allt. Kram

DND, jättefin sång!!! Jag grät när jag hörde den.

Franka, lät som en underbar förlossning! Och han är ju så söt lille August!

Kramar till er alla, ingen nämnd och ingen glömd! Puss!

• Idun 78

Åh öl är GOTT (om det är mörkt)! Får jag skåla med er underbara kvinnor även om jag har haft turen att fått åka med tåget och komma fram?

Tant T, vad har du för hundar? *nyfiken* Själv har jag en pudel som inte är helt lycklig över att ha fått en bebis i familjen. Han tycker att det räcker med en bebis i familjen - han!

• Idun 78

Ja Harry (min hund) är inte helt nöjd med att ha blivit nedpetad från rollen som familjens bebis. Men ffa tycker han att livet blivit så trist... Det händer ju ingenting... (läs jag ammar 20 ggr/dag, minst!) Men till hösten ska vi börja träna igen och det känns jättebra för jag har sjukt dåligt samvete för att jag ägnar Harry så lite tid.

• Idun 78

Hej alla! Hemma ngra dagar igen innan skärgården åter kallar.

Franka, jag hade också jättesvårt att gå några längre promenader de första veckorna men det blev snabbt bättre. Försökte göra så mkt knipövningar jag bara hann med på en dag. Nu tycker jag att jag är helt återställd igen.

DND, det var strongt!!!

Sissela, håller tummarna! Håller med lilla D, jag har heller aldrig känt särskilt mkt före BIM.

LillaD, hoppas du gillar profylaxen! Jag älskade den!

Krus, nu är det inte långt kvar!!

Lilla Nils är nu snart två månader och världens underbaraste! Han är glad för det mesta, gråter mest när han är hungrig eller vill bli bytt på, och väldigt vaken. Sova är inte riktigt hans grej... Fast nu är jag lite orättvis för inatt slog han till och sov 6 timmar i sträck!!! Det är rekord med råge! Annars snittar han som mest 2-3 timmar per natt. Så jag är idag en mkt utsövd och glad mamma!

Kram alla!

• Idun 78
    SisselaM skrev 2009-07-13 22:13:24 följande:
    så undrar jag över progesteron - har hört att kroppen tar upp det den behöver. Då kan man alltså inte råka överdosera?
    Det är så jag har förstått det, att kroppen tar det den behöver, resten åker ut.
  • Idun 78

Krusbär, klart du kommer förbi målsnöret! Nu är det ju dags när som helst!

• Idun 78

Oj vad du hittade DND! Hade helt glömt bort att jag tackat ja till att tycka till om doula. Det var ju typ hundra år sen... nåja julas... DND, låter som en bra plan du har - även om jag hoppas att det blir tvillingar omgående!

Cia, ja det blir mkt dator och tv - man ammar ju konstant!

LillaD, kul med värmen va? Ska ner till Skåne om två veckor - har du tid att träffas?

Hej Bettan och alla andra!

*Undrar hur MWB hade det förra helgen?*

• Idun 78

Vinglar in lite sent upptäcker jag... trådfesten verkar slut... Själv har jag skålat i vatten och alvedon ikväll, mitt huvud verkar inte palla solen och värmen särskilt bra.

Krus och Mwb, Ja, det är inte tjejen på bilden som skrivit brevet.

Cia och Mwb, vad kul att ha ett hus att renovera på. Vill också ha!!!

• Idun 78

Jag blev också väldigt berörd av gravbesked när jag var gravid. Såg alltid framför mig att min grav skulle skita sig men inte deras. Snacka om destruktiva tankar...

DND, jag är ledsen att höra att du fått tråkiga besked men jag tror inte att den stressen i sig skulle påverka en graviditet. Jag tror inte så mkt på det där om stress och graviditet. Även våldtagna kvinnor, och kvinnor i krig, blir gravida och de lever ju under enorm negativ stress. Jag hoppas på plus!

• Idun 78

Hej alla fina! Är mkt på landet i sommar och får sällan tid att kolla till hur ni har det alla, men tänker mkt på er!

LillaD, jag har både Babysense och Respisense. Babysense är jättebra men funkar bara när bebisen ligger i sin egna säng. Respisensen funkar att samsova med, ibland faller den dock av blöjan och börjar tjuta. Hade dock mer problem med det när Nils var mindre, nu tycker jag den funkar bra.

Nils sänder sina hälsningar till er alla och hoppas få att få många fler trådbebiskompisar! Det är verkligen dags för en ny plusboom tycker jag!

• Idun 78

Här är en annan som "försvunnit" ett tag under sommaren även om tankarna hela tiden funnits hos er alla!

I helgen namngavs Nils! Det var en strålande vacker dag och det var en helt otrolig känsla att inför släkt och vänner få välkomna Nils till världen.

Cia, skit med op. Undrar om Nils kommer råka ut för samma, han är ju också ett progg-barn.

Heeej Mamarazzi! Tänk att du snart är tvåbarnsmor!

Poppyvännen, gud vad kul att allt ser bra ut! Du vet att jag håller tummarna så att de vitnar för att allt ska gå vägen denna gång!

Tandvärk, jag åt T fram till tre dagar innan FL och jag fick epidural! Vet precis din känsla, vågade absolut inte sluta med T förrän en läkare sa åt mig att jag gott kunde sluta för nu skulle jag ju faktiskt föda barn! Då först förstod jag att det nog faktiskt skulle bli ett barn till slut och då vågade jag sluta. Detta var i v. 41+3!

Kramar till Bubblan, Bettan, Irma och alla ni andra gamla och nya!

Undrar om Krus snusar bebis nu...

• Idun 78

Cia, ah jag trodde att ni hade fått veta om hypospadin först nu. Stackars liten att behöva opereras, inte kul. Men vad spännande med studien! Klart du ska anmäla dig! Det vore jättebra om fler härifrån forumet kunde ingå i studien. Du kan kanske höra med forskarna om du kan få ragga fler till studien?

Poppy, ät du på med skräpmat! Det är du väl förunnad!

• Idun 78

Åh grattis Krus! Gud vad kul! Har ni bestämt något namn ännu?

• Idun 78

Plupp, håller alla tummar inför morgondagen. Vet precis hur du känner det, precis som Iske letade jag blod på pappret vid varje toalettbesök långt in i graviditeten. Slappnade av gjorde jag aldrig, och även första veckorna efter att Nils föddes var jag jättenervös. Trodde han skulle dö så fort han somnade... Det var liksom för bra för att vara sant att jag skulle få det barn jag längtat efter så länge. Först nu känner jag mig faktiskt riktigt avslappnad och bara njuter av att vara mamma.

BP, han vägde 6375 g i tisdags. Så kramgo!

Bettan, jag är också en person som i vanliga fall gråter mkt sällan, men de här åren har förändrat mig jättemycket. Nuförtiden gråter jag för allt, både i lycka och i sorg. Har blivit en riktig lipsill... Skickar en stor kram!

Kramar till alla er andra också!

• Idun 78

Tittar in med ett GRATTIS till MB! Håller tummarna så de vitnar!

• Idun 78

Fina fina sötD! Jag förstår så väl dina känslor kring förlossningen. Själv var jag förvisso astaggad inför förlossningen, tyckte det skulle bli världens grej, men väl därinne så kom alla känslorna. Jag började tokgråta av rädsla för att jag 1)snart skulle träffa mitt så efterlängtade barn 2)den skulle dö ifrån mig. Innan alla känslorna kom över mig så gick förlossningen hyfsat - jag profylaxandades och var duktig, men sen när alla känslorna rann på gick det inte att behålla koncentrationen och det hela slutade med lustgas, eda och en någorlunda dramatisk sugklockeinsats. MEN, det gick bra och det är egentligen det jag vill säga till dig. Det går bra! BM och doktorn har stenkoll på bebis och vid minsta lilla oroväckande signal så plockar de ut den. De kommer inte tänka på dig just då, utan bebis. Snart snart, kommer du också att ligga och snusa på din bebis även om tanken just nu känns främmande och läskig att tänka - man är ju så rädd att ngt ska hända.

En sak som kanske kan vara bra att vara förberedd på - Dag 3 efter FL kan man bli väldigt emotionell. Jag blev det - grät i flera dygn och höll på att oroa ihjäl mig över att ngt skulle hända med Nils. Men, även det går över! Kan också vara bra att förebereda stora D på att lilla D kanske kommer gråta väldigt mkt dag 3, så att han inte också börjar oroa sig.

Kramar till dig fina lilla D och till alla er andra! Jag följer er i bakgrunden även om jag inte skriver här så ofta för tillfället.

• Idun 78

MB, gud vad härligt att allt såg bra ut!! Grattis!

Sitter standby vid mobilen hela tiden och väntar på sms från lillaD men ingenting än så länge. Vattnet gick tydligen i natt så hon åkte in i dag runt lunch tror jag. Kanske ligger hon och snusar bebis nu, eller så håller hon på och krystar ut den.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11