Tips om Västerås!
Kommer att besöka en vän i Västerås i sommar. Finns det några mysiga cafeer eller butik, gärna inredning, som ni kan ge tips på? Tack på förhand!
Kommer att besöka en vän i Västerås i sommar. Finns det några mysiga cafeer eller butik, gärna inredning, som ni kan ge tips på? Tack på förhand!
Inga tips alls?!
Hej!
Global living är ett cafe och inredningsbutik i ett. Rekommenderas! Ligger på Smedjegatan.
Sen finns inredningsbutiken Village i Gallerian på plan 2 och Lagerhaus i Skrapan på plan 2.
På Kopparbergsvägen finns Cornetto Bar som har både fika och mat. Mycket god sallad där man helt väljer innehållet själv.
Återkommer när jag kommer på mer!
Hoppas du ska gilla Västerås när du kommer hit. Inte världens roligaste stad kanske men just nu har vi ju Cityfestivalen och senare i sommar är ju Power meet om du vill vara här när det händer lite mer.
Jag brukar oftast hamna på Gränden känns det som, det är både café och matställe. Inte så supermysigt men det finns bra mat för mig som är vegetarian. Rätt populärt ställe allmänt sett också.
Det finns en inredningsbutik i en villa som ligger nära macken som ligger vid Coop Forum. Eftersom din kompis bor här i stan så kanske hon/han vet. Jag har själv inte varit där än men min mamma har det och de verkar ha fina saker.
Va fan! Jag har inte kunnat komma in på FL på två dygn nu, men nu äntligen får jag skriva detta till dig
När jag fikar inne i stan så brukar jag alltid gå till Brogården, ligger precis bredvid Svart Ån, din vän kanske vet vart det är
Jag tycker det är urmysigt. Eller Kalle på Spången! Där kan ni även välja om ni vill äta ordentlig mat eller fika. Lite gammalmodigt ställe vilket jag också tycker e mysigt
Ligger i närheten av Svart Ån det med.
Ja det är som om man sitter i en romantisk grotta på nåt vis
haha Fast det funkar ju även för barnfamiljer och kompisar ![]()
Nice idé ![]()
Jo brogården är faktiskt mysigt även om jag sällan går dit. Kan bero på att jag oftare äter än fikar på stan och såvitt jag vet har de bara fika där.
Ta hissen upp till restaurangen i Skrapan och ät en god måltid! Vi var där för några år sen och det var fantastisk mat och utsikten var det inget fel på heller!
Om ni har bil finns det en del trevliga slott att besöka utanför Västerås, Tidö med leksaksmuseum och Strömsö där det spökar! 
Strömsö har jag aldrig hört talas om :S däremot Ängsö
ja ängsö är ju slottet där det spökar..