• Girlinthecity

Tips om Västerås!

Kommer att besöka en vän i Västerås i sommar. Finns det några mysiga cafeer eller butik, gärna inredning, som ni kan ge tips på? Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips om Västerås!
  • Girlinthecity

Inga tips alls?!

• Sol30

Hej!

Global living är ett cafe och inredningsbutik i ett. Rekommenderas! Ligger på Smedjegatan.

Sen finns inredningsbutiken Village i Gallerian på plan 2 och Lagerhaus i Skrapan på plan 2.

På Kopparbergsvägen finns Cornetto Bar som har både fika och mat. Mycket god sallad där man helt väljer innehållet själv.

Återkommer när jag kommer på mer!

• vrodlok

Hoppas du ska gilla Västerås när du kommer hit. Inte världens roligaste stad kanske men just nu har vi ju Cityfestivalen och senare i sommar är ju Power meet om du vill vara här när det händer lite mer.

Jag brukar oftast hamna på Gränden känns det som, det är både café och matställe. Inte så supermysigt men det finns bra mat för mig som är vegetarian. Rätt populärt ställe allmänt sett också.

Det finns en inredningsbutik i en villa som ligger nära macken som ligger vid Coop Forum. Eftersom din kompis bor här i stan så kanske hon/han vet. Jag har själv inte varit där än men min mamma har det och de verkar ha fina saker.

• Bevabus

Va fan! Jag har inte kunnat komma in på FL på två dygn nu, men nu äntligen får jag skriva detta till dig

När jag fikar inne i stan så brukar jag alltid gå till Brogården, ligger precis bredvid Svart Ån, din vän kanske vet vart det är Jag tycker det är urmysigt. Eller Kalle på Spången! Där kan ni även välja om ni vill äta ordentlig mat eller fika. Lite gammalmodigt ställe vilket jag också tycker e mysigt Ligger i närheten av Svart Ån det med.

• LiaW
    Bevabus skrev 2009-06-27 15:07:52 följande:
    Va fan! Jag har inte kunnat komma in på FL på två dygn nu, men nu äntligen får jag skriva detta till dig När jag fikar inne i stan så brukar jag alltid gå till Brogården, ligger precis bredvid Svart Ån, din vän kanske vet vart det är Jag tycker det är urmysigt. Eller Kalle på Spången! Där kan ni även välja om ni vill äta ordentlig mat eller fika. Lite gammalmodigt ställe vilket jag också tycker e mysigt Ligger i närheten av Svart Ån det med.
    ja brogården gillar jag med.. supermysigt..=) Tycker om den gamla stilen dom har där.
  • Bevabus

Ja det är som om man sitter i en romantisk grotta på nåt vis haha Fast det funkar ju även för barnfamiljer och kompisar

LiaW skrev 2009-06-27 15:09:43 följande:
    ja brogården gillar jag med.. supermysigt..=) Tycker om den gamla stilen dom har där.
  • LiaW
    Bevabus skrev 2009-06-27 15:11:15 följande:
    Ja det är som om man sitter i en romantisk grotta på nåt vis haha Fast det funkar ju även för barnfamiljer och kompisar
    haha ellerhur! jag & en kompis vi satt å funderade på hur man kunde göra om "grottan" till en krog..det är ju riktigt mysigt där.. =P
  • Bevabus

Nice idé

LiaW skrev 2009-06-27 15:27:40 följande:
    haha ellerhur! jag & en kompis vi satt å funderade på hur man kunde göra om "grottan" till en krog..det är ju riktigt mysigt där.. =P
  • vrodlok

Jo brogården är faktiskt mysigt även om jag sällan går dit. Kan bero på att jag oftare äter än fikar på stan och såvitt jag vet har de bara fika där.

• Elli47

Ta hissen upp till restaurangen i Skrapan och ät en god måltid! Vi var där för några år sen och det var fantastisk mat och utsikten var det inget fel på heller! {#lang_emotions_laughing} Om ni har bil finns det en del trevliga slott att besöka utanför Västerås, Tidö med leksaksmuseum och Strömsö där det spökar! {#lang_emotions_djavulsk}

• Bevabus

Strömsö har jag aldrig hört talas om :S däremot Ängsö

Elli47 skrev 2009-06-28 12:16:52 följande:
    Ta hissen upp till restaurangen i Skrapan och ät en god måltid! Vi var där för några år sen och det var fantastisk mat och utsikten var det inget fel på heller!  Om ni har bil finns det en del trevliga slott att besöka utanför Västerås, Tidö med leksaksmuseum och Strömsö där det spökar!
  • LiaW

ja ängsö är ju slottet där det spökar..

• Elli47
    Bevabus skrev 2009-06-28 15:48:59 följande:
    Strömsö har jag aldrig hört talas om :S däremot Ängsö
    Oj, sorry där blandade jag till det...men Strömsholm finns väl i närheten också, där de bl a har hästar? Jo, det var Ängsö jag menade med spöket {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Tips om Västerås!