Inlägg från: Anonym (Respekt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Respekt)

String i simhall?

Varsomduvill skrev 2025-07-13 16:17:44 följande:

Vilka badkläder är passande och vilka är inte det? Vem bestämmer normen? Visst, en  människa lämnar visserligen arslet bart när hen drar på sig ett par string, men blir andra traumatiserade av att se en okänd människas rumpa, oavsett kön och oavsett om skinkorna dallrar eller ej? Nej. Bara lite moralpanik.

Förut var tex tatueringar inte så värst socialt accepterade och helt otänkbara inom vård/lärar/polis och etc yrken men idag är det inte alls så. För att inte tala om att homosexualitet var en sjukdom fram till på 70-talet?

För min del, har mitt användande av string, från fetisch blivit en självklarhet, för att det är så praktiskt. Har man simmat i string ett antal ggr, vill man inte gå tillbaka tillbaka till badbyxor som täcker hela stjärten, och absolut inte badshorts. Trotts allt så visar man ju inte könet när man badar i string. Och om det skulle vara nån skillnad på string på stranden och string på badhuset, då borde folk ha på sig burkini i badhuset för att det ändå inte finns nåt solljus där inne som man kan bli brun av, och för att vara så anständig som möjligt.

Traumatiserad? Nej.
    Äcklad. Japp.
    Lite respekt får man visa sin omgivning faktiskt.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-13 17:02:06 följande:
    Äcklad? Det väl inte så att man bajsat i polen och du råkat ta en kallsup? Äckel är ett ganska starkt ord. Är du säker på att du känner så?
    100 procent säker.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-13 17:24:19 följande:
    Om du verkligen känner äckel av att se en rumpa med snöre mellan skinkorna, då skall du söka hjälp. Du har annars alltid ett val att titta bort när du ser en stringrumpa, men det kanske är lite svårt att låta bli att kolla ;)
    Eller så söker du hjälp för ditt galopperande tvångsmässiga behov att visa upp röven.
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-13 21:29:18 följande:
    Du får väl respektera att folk bestämmer själva vad dom har för badkläder.
    Fast så funkar inte samhället. I allmänna utrymmen kan du inte ha på dig vad som helst, eller som i TS fall, INTE ha på sig.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-13 21:33:43 följande:
    Det är inget tvång. Och heller inte något galopp. Bra om du försöker se in i dig själv och försöker ta reda på varför du stör dig på avvikelser från normen.

Inget tvång? Att leta upp en 16 år gammal tråd för att du måste skriva om din fetish och hur viktigt det är för dig att du får visa röven på allmänna platser är verkligen både tvångsmässigt och galopperande.

Jag stör mig inte på avvikelser från normen. Däremot stör jag mig, och äcklas, av människor som tvingar på andra sin fetish. I privata miljöer får du gärna ha string dygnet runt, men på allmänna platser tycker jag att det är riktigt respektlöst av dig. Kanske är det en del av lockelsen för en exibitionist , vad vet jag.

• Anonym (Respekt)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-14 00:30:10 följande:

Hur funkar samhället enligt dig då?

Vad jag kan se emellanåt så är det inte ovanligt med string i badhus. Det innebär ju att jag har rätt då. Dom har string om dom vill.

Kan du verkligen det, Carl? Jag går på ett gym med bassäng och har aldrig sett någon med string. Eller topless.

Samhället fungerar så att de flesta klarar av att följa regler för allas trevnad. De som inte följer reglerna blir tillsagda eller sedda som respektlösa/konstiga/äckliga/perversa.
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-14 19:55:17 följande:
    Ja, för stjärten döljs ju så otroligt mycket mer i en bikiniunderdel eller baddräkt. Det är ju bara något mer hud med string och vad gör det egentligen?

Är det att det är ett sexigare plagg som stör dig?
    Sexigare? Med ett snöre i röven?
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-14 20:41:34 följande:
    Knappast en nyhet för någon att det finns en sexuell underton med string jämfört med ett större plagg.
    Ändå hävdar stringbärare bestämt att det inte ALLS har med det att göra. Det är BARA för att det är skönare och mer praktiskt.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-15 22:01:06 följande:
    Har en väninna som är väldigt präktig av sig och naturligtvis skulle hon aldrig ha på sig string, men är notoriskt otrogen sin man..
    Det var några idioter här som pratade om anständighet och heder, vad det gällde sin avsky mot string på offentliga platser..
    Naturligtvis mår min väninna inte så bra, men ändå, när vissa pekar på en och beskyller en för det ena och det andra kanske får de se om sitt eget hus först..
    Vad har vi "idioter" med din väninna att göra? Är det vårt fel att hon knullar snett eller? Mycket konstigt resonemang. Min gissning är att "öppensinnade" personer som fläker ut sig är betydligt mer benägna till sådant beteende.
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-16 18:06:02 följande:
    Det ligger såklart andra orsaker än vad dom vill tillstå. Tex avundsjuka eller att dom inte gillar att männen fluktar på sexiga stjärtar. Någonstans där ligger det egentliga problemet hos dessa individer.
    Det var en märklig slutsats. Hur kom du fram till den? Det är ju karlar som skriver här om sina stringrövar. Vad är det att vara avundsjuk på menar du?
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-17 18:28:44 följande:
    Vad jag ville säga var att man bör nog tänka till ett varv extra, innan man drar slutsatser om människors val av badkläder, eller kläder överhuvudtaget. Ni som levt tillräckligt länge minns debatterna om våldtäktsdomar, för drygt 10 år sedan, där våldtäktsmännen kunde komma undan med lindriga straff pga att offren var för ?utmanande? klädda, för har en kvinna en kort kjol och stringtrosa, och dessutom är full, då är hon säkert en kåt hora som vill ligga med allt och alla.. 
    Bara för att en person är öppensinnad och fläker ut sig, betyder inte att hen knullar runt.
    Nja, vill nog fortfarande hävda att folk som fläker ut sig oftare knullar runt än folk som inte gör det.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-25 00:26:38 följande:
    Och jag hävdar att sånt kan man aldrig veta. Det kan finnas mängder med andra orsaker till varför man väljer att bära string på offentliga platser, än att signalera omvärlden att man är promiskuös. Och även om så är fallet, vi lever inte på 1800-talet. Folk får göra som de vill så länge ingen kommer till skada varken fysiskt eller psykisk.
    Ja, man "får" såvida det inte finns några bestämmelser. Men de flesta förstår de sociala koderna och vill inte bli sedda som äckliga eller konstiga. Det är helt upp till var och en, där har du rätt.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-25 18:47:56 följande:
    Jag kan hålla med om att många skulle inte vilja dra på sig ett par stringbadbyxor av rädsla för att inte uppfattas som konstiga eller äckliga, men det är inte det samma som att alla dessa personer som inte vill (eller vågar) ha på sig string, skulle betrakta personer som bär string som just konstiga eller äckliga. De kanske till och med tänker ?Jag vill inte bära string men jag beundrar dig som vågar (och verkligen passar i denna utstyrsel)?. Lite grann som civilkurage. Kanske är det rentav många, eller de flesta till och med, som skulle vilja ha på sig string i badhuset men inte vågar just pga de sk sociala koderna. Och för att verkligen få veta vad folk anser om string på offentliga badställen måste man ju göra en statistisk undersökning med flera tusen slumpvist utvalda tillfrågade, för att resultatet skall vara trovärdigt.
    Och till slut, sociala koder är inget som är skrivet i sten. De förändras.
    Det är nog snarare önsketänkande.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-26 09:11:55 följande:
    Du får gärna motivera, för det tror inte jag. Rätt som det är blir det mode om några år även för män att gå med string på stranden.
    Du vill att jag ska motivera varför jag inte tror att folk blir avundsjuka när de ser en mansröv i string och önskar att de också gick runt så? Ja du, för att folk vill ha sin värdighet kvar. För att det är ofräscht. För att det är fult. För att de inte vill ses som ett pervo.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-26 11:48:22 följande:
    Fast det där jag är ju din personlig/privata åsikt, och kanske dina kompisars. För mig finns det betydligt ovärdigare saker att göra än att låta (OBS! Inte tvinga) folk se ens rumpa. En man eller kvinna i string är absolut inte ovärdigt, för mig.

Precis som det är dina fantasier att folk är avundsjuka. Men skit samma. Vi kommer inte längre. Du kommer att fortsätta att fläka ut dig och folk kommer att fortsätta titta på dig och tänka saker. Ingen diskussion här ändrar det.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-26 23:00:03 följande:
    Nja, det är inga fantasier. Tror till och med att du önskar det var socialt accepterat, så att du själv kunde fläka ut dig. Men eftersom du inte vågar, väljer du istället att agera anständighetsväktare. Fy på dig!
    Anständighetsväktare för att jag tycker att man ska visa andra respekt genom att undvika att visa röven offentligt. Ja, då är jag en anständighetsväktare. Men skönt att du äntligen erkänner att det inte är socialt accepterat.
  • Anonym (Respekt)
    Varsomduvill skrev 2025-07-27 14:29:52 följande:

Erkänner och erkänner.. Jag är fullt medveten om att man är mer naken med string, och att en del kanske höjer på ögonbrynen, skrattar, eller fäller en och annan icke smickrande kommentar, men jag tycker inte jag är respektlös mot andra bara för att de kan se mitt arsle. Det är så jäkla lätt att döma en person efter klädseln, men den säger egentligen inte så mycket om dennes värderingar, moral, personlighet och sv..

Där jag går och simmar ska man ha badkläder på sig som täcker minst könet, så en kvinna kan tex få bada både topless och med string. Så att ha på sig string är åtminstone tillåtet för alla kön. Och visst, du tänker kanske att bara för att någonting inte är förbjudet, så måste man inte göra det. Men i så fall får du kanske fundera på varför det inte finns förbud.

Att du inte anser dig vara respektlös när du visar arslet säger väl allt. Som jag skrev tidigare, vi kommer inte längre, så detta blir mitt sista svar till dig.
Svar på tråden String i simhall?