Inlägg från: Anonym (Sofi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofi)

String i simhall?

Det är både fult och otrevligt att behöva se. Finns ingen som passar i det oavsett vad de tror. Fattar inte varför man har det.

• Anonym (Sofi)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-14 10:27:44 följande:
    Så det är meningen att det ska vara fint att titta på? Ska vi förbjuda alla riktigt feta och vanskapta personer att bada?
    Behöver ju inte göra dig dummare än du är. Man kan välja att visa baken eller inte tillskillnad från om man är vanskapt. Man går inte med rumpan bar på stan heller. 
  • Anonym (Sofi)
    Varsomduvill skrev 2025-07-14 19:30:04 följande:
    Men.. Om man inte har sitt utseende till sin fördel, då kan man också välja att inte visa upp sig bland folk, om man skulle resonera på det här viset.
    Om jag väljer att visa min stjärt på badhuset, vad gör det dig? Ta och visa din stjärt du också vet jag.  Låt inte präktigheten stiga dig åt huvudet :)
    Du är alltså dum på riktigt. Ja alltså om man inte har utseendet till sin fördel har man rätt att visa sig bland folk. Det är en mänsklig rättighet. Det är dock inte en mänsklig rättighet att visa röven var som helst i offentliga rum. Om man går med rumpan bar på stan är det förargelseväckande beteende. De flesta vill inte se din rumpa på badhuset heller. Jag lovar.
  • Anonym (Sofi)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-14 19:55:17 följande:
    Ja, för stjärten döljs ju så otroligt mycket mer i en bikiniunderdel eller baddräkt. Det är ju bara något mer hud med string och vad gör det egentligen?

Är det att det är ett sexigare plagg som stör dig?
    Ja men då så då kan man ju bada näck, det är ju bara något mer hud jämfört med string. 
  • Anonym (Sofi)
    Varsomduvill skrev 2025-07-14 20:52:40 följande:

Tror bestämt du inte är riktigt bekant med vad de mänskliga rättigheterna innefattar. Jag utvidgade bara ditt resonemang angående vilka val man kan göra.

Enligt svensk lag är det inte förargelseväckande beteende att ha på sig string på ett badhus så länge könet är täckt. Det har jag kollat upp ;) Om DU blir verkligen arg av att se en stringrumpa är jag övertygad om du är en bland få (kanske väldigt få). 

Du förstår alltså inte skillnaden på att bada i string på simhall och att få visa sig ute bland folk även om man inte har fördelaktigt utseende Det är ju bisarrt. 
  • Anonym (Sofi)
    Anonym (Carl) skrev 2025-07-14 20:44:34 följande:
    Fast då ser man ju könet, där går någon form av gräns för mig.
    Varför då. Om man kan visa röven går det väl bra att visa resten också. Om nu argumentet är att det är så lite mer hud som syns i string. Fatta att folk inte vill se din rumpa. Hur kan det vara så svårt att förstå. Ofräscht också. 
Svar på tråden String i simhall?