Inlägg från: Varsomduvill |Visa alla inlägg
  • Varsomduvill

String i simhall?

Jag gör det flera gånger i veckan när jag simmar på Valhallabadet, och även på stranden på sommaren, men jag ser inte några andra (män) som gör det. Nu är vi iofs juli år 2025, och man kan tänka sig att en hel del har förändrats i folks attityd mot string på offentliga platser, jämfört med hur det var år 2019, när den här tråden startades, och om någon nånsin kommer att läsa mitt lilla inlägg. Synd att inte fler vågar, så att detta plagg avsexualiseras, eller åtminstone blir betydligt mindre sexladdat. Men det kanske kommer :) 
    Vill också bara säga att jag anar att många kanske tänker när de ser mig att jag inte är riktigt frisk, eller t.o.m. är ett ?äckel?, eftersom jag är en man.. Jag kan bar inte hjälpa det att jag gillar att ha på mig string, och om inte annat, så är det väldigt praktiskt string. 

• Varsomduvill

Vilka badkläder är passande och vilka är inte det? Vem bestämmer normen? Visst, en  människa lämnar visserligen arslet bart när hen drar på sig ett par string, men blir andra traumatiserade av att se en okänd människas rumpa, oavsett kön och oavsett om skinkorna dallrar eller ej? Nej. Bara lite moralpanik.

Förut var tex tatueringar inte så värst socialt accepterade och helt otänkbara inom vård/lärar/polis och etc yrken men idag är det inte alls så. För att inte tala om att homosexualitet var en sjukdom fram till på 70-talet?

För min del, har mitt användande av string, från fetisch blivit en självklarhet, för att det är så praktiskt. Har man simmat i string ett antal ggr, vill man inte gå tillbaka tillbaka till badbyxor som täcker hela stjärten, och absolut inte badshorts. Trotts allt så visar man ju inte könet när man badar i string. Och om det skulle vara nån skillnad på string på stranden och string på badhuset, då borde folk ha på sig burkini i badhuset för att det ändå inte finns nåt solljus där inne som man kan bli brun av, och för att vara så anständig som möjligt.

• Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-13 16:33:48 följande:
    Traumatiserad? Nej.
    Äcklad. Japp.
    Lite respekt får man visa sin omgivning faktiskt.
    Äcklad? Det väl inte så att man bajsat i polen och du råkat ta en kallsup? Äckel är ett ganska starkt ord. Är du säker på att du känner så?
  • Varsomduvill
    Anonym (Rumpkillen.) skrev 2025-07-13 17:03:16 följande:

Ja.

Om du verkligen känner äckel av att se en rumpa med snöre mellan skinkorna, då skall du söka hjälp. Du har annars alltid ett val att titta bort när du ser en stringrumpa, men det kanske är lite svårt att låta bli att kolla ;)
  • Varsomduvill
    Anonym (Rumpkillen.) skrev 2025-07-13 20:41:29 följande:
    Kan du läsa? Jag är som rumpkille positiv till att kvinnor har string i simhall.
    Jo jag jag kan läsa men uppmärksamheten brast. Beklagar.
  • Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-13 19:47:46 följande:
    Eller så söker du hjälp för ditt galopperande tvångsmässiga behov att visa upp röven.
    Det är inget tvång. Och heller inte något galopp. Bra om du försöker se in i dig själv och försöker ta reda på varför du stör dig på avvikelser från normen.
  • Varsomduvill
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-13 23:16:05 följande:

Inget tvång? Att leta upp en 16 år gammal tråd för att du måste skriva om din fetish och hur viktigt det är för dig att du får visa röven på allmänna platser är verkligen både tvångsmässigt och galopperande.

Jag stör mig inte på avvikelser från normen. Däremot stör jag mig, och äcklas, av människor som tvingar på andra sin fetish. I privata miljöer får du gärna ha string dygnet runt, men på allmänna platser tycker jag att det är riktigt respektlöst av dig. Kanske är det en del av lockelsen för en exibitionist , vad vet jag.

Jag har visserligen någon form av fetisch men inget tvång. Har på mig string för att jag vill det, inte för att alla ska se mig. Visst, det är många som ser mig (eller kanske snarare en och annan som lägger märke till mig, för de flesta bryr nog sig inte nämnvärt) men det är inte det samma som att tvinga på dem min fetisch. Undrar om du förstår skillnaden. Dessutom är det inte förbjudet med string, oavsett kön, på offentliga badinrättningar, åtminstone inte där jag vistas.
    Men OM du verkligen äcklas av se andra i mer vågad klädsel, då kan du ju inte göra annat än att sitta hemma framför datorn och gnälla.
  • Varsomduvill
    Anonym (Sofi) skrev 2025-07-14 18:49:08 följande:
    Behöver ju inte göra dig dummare än du är. Man kan välja att visa baken eller inte tillskillnad från om man är vanskapt. Man går inte med rumpan bar på stan heller. 
    Men.. Om man inte har sitt utseende till sin fördel, då kan man också välja att inte visa upp sig bland folk, om man skulle resonera på det här viset.
    Om jag väljer att visa min stjärt på badhuset, vad gör det dig? Ta och visa din stjärt du också vet jag.  Låt inte präktigheten stiga dig åt huvudet :)
  • Varsomduvill
    Anonym (Sofi) skrev 2025-07-14 20:04:54 följande:
    Du är alltså dum på riktigt. Ja alltså om man inte har utseendet till sin fördel har man rätt att visa sig bland folk. Det är en mänsklig rättighet. Det är dock inte en mänsklig rättighet att visa röven var som helst i offentliga rum. Om man går med rumpan bar på stan är det förargelseväckande beteende. De flesta vill inte se din rumpa på badhuset heller. Jag lovar.

Tror bestämt du inte är riktigt bekant med vad de mänskliga rättigheterna innefattar. Jag utvidgade bara ditt resonemang angående vilka val man kan göra.

Enligt svensk lag är det inte förargelseväckande beteende att ha på sig string på ett badhus så länge könet är täckt. Det har jag kollat upp ;) Om DU blir verkligen arg av att se en stringrumpa är jag övertygad om du är en bland få (kanske väldigt få). 

• Varsomduvill
    Anonym (Kr) skrev 2025-07-14 20:56:47 följande:
    De vågar inte stå för sitt eget bekräftelseh*reri för de vet innerst inne hur patetiskt detta desperata beteende verkligen är. Därav de larviga ursäkterna med att det skulle vara "mer bekvämt" att ha ett snöre uppkört mellan skinkorna. Sånt fjanteri. 
    Alla som använder string på badhus, eller på stranden, eller under jeansen, kjolen, etc.. har inte samma personlighet. En del är säkert ?bekräftelsehoror?. Andra är inte det. Jag är inte det.
    På samma (idiotiska) vis kan du resonera om tjejer som går med korta kjolar, kollar som kör flashiga bilar, osv.
    Och string ÄR bekvämt, för mig ;)
Svar på tråden String i simhall?