-
Nej? Varför skulle jag störas?Anonym (?) skrev 2025-07-14 21:16:26 följande:Störs du inte av att män ser dina nakna gungande skinkor? -
Tror du har en väldigt skev människosyn. Synd bara att du verkar vara bra på att uttrycka dig i skrift.Anonym (Kr) skrev 2025-07-14 21:26:45 följande:De enda idiotiska i frågan är ju de som inte ens fattar hur opassande det verkligen är att ranta omkring i offentligheten med blottade skinkor.
Skulle sen säga att de allra flesta med en utmanande smaklös klädsel är tragiska bekräftelsehoror. Bekvämlighet är bara en illa dold ursäkt för ens egen låga person. Det är inte särskilt bekvämt att gå omkring med horkort kjol, om man inte är just en hora då. -
Jaha, nä :) Det är ju inte så att jag springer runt och verkligen vill att folk ska titta på mig. Hoppar in i bassängen, simmar mina längder och sen är jag klar. En och annan konstig blick klarar jag av.Anonym (Q) skrev 2025-07-14 22:00:15 följande:De stirrar på den och blir kåta? -
Anonym (Kr) skrev 2025-07-14 22:17:52 följande:Då tror du fel, jag har bara en fullt normal och fungerande människokännedom, helt enkelt.
Du om någon är ju ganska hyfsat skev med tanke på din egen knasiga (och ovälkomna) exhibitionism. Ingen vill se dina nakna dallerhalvor. Folk blir bara äcklade, precis som vid åsynen av alla fula håriga gubbar som skamlöst blottar sina äckliga feta bukar.Det handlar helt och hållet om dina egna preferenser. Du tar verkligen i när du försöker uttrycka din avsky (även mot annat än string) men det biter inte så mycket här.
Tror inte du mår så bra.
-
Hahaha.. Nu tar du i så du blir brun där bak.. Tror nästan det är en AI som hittar på texten.Anonym (Kr) skrev 2025-07-14 22:33:14 följande:Nej, det gör det inte.
Fina projiceringar du kom med där också. Det är ju uppenbarligen du som inte mår bra, med tanke på ditt eget desperata bekräftelsebehov. Bara det att ingen kommer att bekräfta din anskrämliga badklädsel utan snarare kommer det att få rakt motsatt effekt. Visa lite respekt för dina medmänniskor istället. Skyl dig, som alla andra normala individer redan gör.
Gonatt! -
Anonym (Kr) skrev 2025-07-14 22:53:01 följande:Nej, snarare du som projicerar ännu mer av dina egna bruna drömmar uppenbarligen.
Nej, det önskar jag dig verkligen. Lär dig lite vanlig hederlig anständighet istället och skyl dig som vanligt vettigt folk gör på badhus.Du verkar inte veta nånting om hederlighet och anständighet. Jag tänker fortsätta bada och sola i string.
-
Det minsta man kan säga är att du och jag har lite olika uppfattningar om vad anständighet är för något. För mig är det inte oanständigt att ha på sig string på offentliga badinrättningar. Ingen heller tvingar dig att titta. Du kan alltid titta bort om det är så jobbigt.Anonym (Kr) skrev 2025-07-15 12:44:32 följande:Det är du som inte vet nånting om anständighet, just eftersom du själv inte visar nån sådan. Ingen vill se dina blottade dallerhalvor som sagt. Visa hänsyn istället för att skapa obehag hos folk.
-
Så länge de inte tafsar eller häver ur sig glåpord (vilket är ofredande) kan jag stå ut med det. Jag är inte 14 år precis.Anonym (Q) skrev 2025-07-15 15:13:26 följande:Ok, då är vi väldigt olika, skulle känna mig väldigt obekväm med att okända män tittade på mina nakna skinkor och blev kåta av det. -
Har en väninna som är väldigt präktig av sig och naturligtvis skulle hon aldrig ha på sig string, men är notoriskt otrogen sin man..Anonym (Q) skrev 2025-07-15 15:13:26 följande:Ok, då är vi väldigt olika, skulle känna mig väldigt obekväm med att okända män tittade på mina nakna skinkor och blev kåta av det.
Det var några idioter här som pratade om anständighet och heder, vad det gällde sin avsky mot string på offentliga platser..
Naturligtvis mår min väninna inte så bra, men ändå, när vissa pekar på en och beskyller en för det ena och det andra kanske får de se om sitt eget hus först.. -
Vad jag ville säga var att man bör nog tänka till ett varv extra, innan man drar slutsatser om människors val av badkläder, eller kläder överhuvudtaget. Ni som levt tillräckligt länge minns debatterna om våldtäktsdomar, för drygt 10 år sedan, där våldtäktsmännen kunde komma undan med lindriga straff pga att offren var för ?utmanande? klädda, för har en kvinna en kort kjol och stringtrosa, och dessutom är full, då är hon säkert en kåt hora som vill ligga med allt och alla..Anonym (Respekt) skrev 2025-07-16 14:52:40 följande:Vad har vi "idioter" med din väninna att göra? Är det vårt fel att hon knullar snett eller? Mycket konstigt resonemang. Min gissning är att "öppensinnade" personer som fläker ut sig är betydligt mer benägna till sådant beteende.
Bara för att en person är öppensinnad och fläker ut sig, betyder inte att hen knullar runt. -
Och jag hävdar att sånt kan man aldrig veta. Det kan finnas mängder med andra orsaker till varför man väljer att bära string på offentliga platser, än att signalera omvärlden att man är promiskuös. Och även om så är fallet, vi lever inte på 1800-talet. Folk får göra som de vill så länge ingen kommer till skada varken fysiskt eller psykisk.Anonym (Respekt) skrev 2025-07-19 19:10:16 följande:Nja, vill nog fortfarande hävda att folk som fläker ut sig oftare knullar runt än folk som inte gör det. -
Jag kan hålla med om att många skulle inte vilja dra på sig ett par stringbadbyxor av rädsla för att inte uppfattas som konstiga eller äckliga, men det är inte det samma som att alla dessa personer som inte vill (eller vågar) ha på sig string, skulle betrakta personer som bär string som just konstiga eller äckliga. De kanske till och med tänker ?Jag vill inte bära string men jag beundrar dig som vågar (och verkligen passar i denna utstyrsel)?. Lite grann som civilkurage. Kanske är det rentav många, eller de flesta till och med, som skulle vilja ha på sig string i badhuset men inte vågar just pga de sk sociala koderna. Och för att verkligen få veta vad folk anser om string på offentliga badställen måste man ju göra en statistisk undersökning med flera tusen slumpvist utvalda tillfrågade, för att resultatet skall vara trovärdigt.Anonym (Respekt) skrev 2025-07-25 15:55:30 följande:Ja, man "får" såvida det inte finns några bestämmelser. Men de flesta förstår de sociala koderna och vill inte bli sedda som äckliga eller konstiga. Det är helt upp till var och en, där har du rätt.
Och till slut, sociala koder är inget som är skrivet i sten. De förändras. -
Du får gärna motivera, för det tror inte jag. Rätt som det är blir det mode om några år även för män att gå med string på stranden.Anonym (Respekt) skrev 2025-07-25 20:01:39 följande:Det är nog snarare önsketänkande. -
Fast det där jag är ju din personlig/privata åsikt, och kanske dina kompisars. För mig finns det betydligt ovärdigare saker att göra än att låta (OBS! Inte tvinga) folk se ens rumpa. En man eller kvinna i string är absolut inte ovärdigt, för mig.Anonym (Respekt) skrev 2025-07-26 10:51:19 följande:Du vill att jag ska motivera varför jag inte tror att folk blir avundsjuka när de ser en mansröv i string och önskar att de också gick runt så? Ja du, för att folk vill ha sin värdighet kvar. För att det är ofräscht. För att det är fult. För att de inte vill ses som ett pervo. -
Och vem kan förbjuda det om det är möjligt för en man att bli gravid?Anonym (Rumpkillen.) skrev 2025-07-26 16:19:28 följande:Kommer att se gravida män i string på stranden. -
Nja, det är inga fantasier. Tror till och med att du önskar det var socialt accepterat, så att du själv kunde fläka ut dig. Men eftersom du inte vågar, väljer du istället att agera anständighetsväktare. Fy på dig!Anonym (Respekt) skrev 2025-07-26 17:32:34 följande:
Precis som det är dina fantasier att folk är avundsjuka. Men skit samma. Vi kommer inte längre. Du kommer att fortsätta att fläka ut dig och folk kommer att fortsätta titta på dig och tänka saker. Ingen diskussion här ändrar det. -
Ingen garanti nä. Men som tur är så är synen, till skillnad från de andra sinnena, så fantastisk, att man kan välja bort vad man vill se och inte vill se. Sedan kan man ju vara lite respektfull och inte glo ihjäl sig på det man tycker om att se, på stranden eller i badhuset.Sumprunkare skrev 2025-07-27 08:21:58 följande:Njaa en svår nöt. Man kan ju inte heller diskriminera, tex att bara snygga brudar får lov att bära upp detta delikata plagg. Dock på något vis, vore det tjänligt, att sitta i solstol och serveras päronformade halvor. Som en typ av garanti.
-
Anonym (Respekt) skrev 2025-07-27 13:12:06 följande:Anständighetsväktare för att jag tycker att man ska visa andra respekt genom att undvika att visa röven offentligt. Ja, då är jag en anständighetsväktare. Men skönt att du äntligen erkänner att det inte är socialt accepterat.Erkänner och erkänner.. Jag är fullt medveten om att man är mer naken med string, och att en del kanske höjer på ögonbrynen, skrattar, eller fäller en och annan icke smickrande kommentar, men jag tycker inte jag är respektlös mot andra bara för att de kan se mitt arsle. Det är så jäkla lätt att döma en person efter klädseln, men den säger egentligen inte så mycket om dennes värderingar, moral, personlighet och sv..
Där jag går och simmar ska man ha badkläder på sig som täcker minst könet, så en kvinna kan tex få bada både topless och med string. Så att ha på sig string är åtminstone tillåtet för alla kön. Och visst, du tänker kanske att bara för att någonting inte är förbjudet, så måste man inte göra det. Men i så fall får du kanske fundera på varför det inte finns förbud.
-
Fast ändå, som jag uppfattar det, skillnaden mellan dig och mig är att du anser dig veta, som om det finns några grundläggande principer om hur man ska var (i det här fallet vad ska ha på sig för badkläder) för att anses vara en anständig människa, en icke-äckel, icke-pervo. Och det är fan i mig hårresande.Anonym (Respekt) skrev 2025-07-27 15:45:33 följande:Att du inte anser dig vara respektlös när du visar arslet säger väl allt. Som jag skrev tidigare, vi kommer inte längre, så detta blir mitt sista svar till dig.