• marabou chokladen

Ska 1½ åring duscha efter saltbad?

Min dotter badade idag i havet...och det lär ju bli mer av det, då hon tyckte
    det var roligt.

Men hur är det? Ska jag duscha av saltet varje kväll innan hon lägger sig? Eller
    spelar det ingen roll?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Ska 1½ åring duscha efter saltbad?
  • näradig

vi gör det inte "för sakens skull" havssalt är nyttigt

• Mamma till bröderna bus

jag skulle själv ha duschat efter varje så då även sonen, jag tycker att det kliar på kroppen efter havsbad, sen har man ju solkräm på osv och toppar med lite sand.. vi har badat idag, dock ej i havet, men vi ska bada här hemma oxå för att få bort allt som kan klia inatt..

• Linda o Danny

Kan tycka de e ganska ofräscht att att badat utomhus hav/sjö utan att duscha av sig innan man ska krypa ner i sängen..

• Amani

Nu är det ju inte särskilt salt i svenska hav, men jag brukar nog försöka duscha mina barn när de har badat i havet. Jag tycker själv att det är skönast så. Badar man i saltare vatten än de svenska känns det som en nödvändighet, annars kliar hela jag...

• Eka80
    Amani skrev 2009-06-24 21:17:24 följande:
    Nu är det ju inte särskilt salt i svenska hav, men jag brukar nog försöka duscha mina barn när de har badat i havet. Jag tycker själv att det är skönast så. Badar man i saltare vatten än de svenska känns det som en nödvändighet, annars kliar hela jag...
    Nog är det salt i svenska hav alltid! Inte på östkusten, men här på västkusten, i Västerhavet, är det lika salt som i atlanten. Jag hade def. duschat barnet efter havsbad. Finns inget värre än att ha salt på kroppen...
  • marabou chokladen

Okej...det verkar som de flesta gärna duschar av sig efteråt.
    Det blir nog att spola av lillan innan sängen i fortsättningen. Vill ju inte att
    det ska klia på henne.

Tack för att ni berättade hur ni gör

Svar på tråden Ska 1½ åring duscha efter saltbad?