• Knasiga morsan

Ont i ljumsken och har en "kula" där

Är detta något som någon känner igen och som haft det??

Det är nämligen så att jag har ont i min högra ljumske och det gör ont när jag går och det liksom strålar där. Detta medför att det gör rätt så ont att gå och blir att jag "haltar" fram..

Jag har känt med fingrarna i ljumskarna och jag har hittat en liten "kula" som finns där. Jag har haft detta nu i en eller två veckor och det blir inte bättre. Dock har jag bara känt kulan sedan i fredags...

Jag vet inte alls vad detta kan vara?! Vet ni??

• Svar på tråden Ont i ljumsken och har en "kula" där
  • Standly

Min man fick jätteont i ljumsken & det var som en kula som svullnade upp, han fick då åka in akut. Det var ljumskbråck & han får ont från & till...speciellt när han lyfter tunga grejer. Man kan operera sa dom till honom då men har fortfarande inte gjort det.

• Knasiga morsan

Vet du om det är farligt?

Skäms att åka in till läkare och undersöka.. Jag vill på något sätt inte att någon främmande man ska vara i min ljumske och trycka och känna.. :S

• Akleja

Ljumskbråck kan det vara men det kan även vara en lymfkörtel som är påverkad. Har du någon infektion i kroppen? Är lymfkörtlarna i tex armhålan också svullna.
    Jag har haft ett ordentligt skoskav en gång i höger häl och då svullnade en lymfkörtel i höger ljumske upp ordentligt. Hade jätteont. Gjorde ont att sitta. Men den försvann så fort infektionen i skoskavet gick över. Stackars lymfkörtel fick väl jobba som tusan för att få bort infektionen. Nu kände jag det onda bara lokalt över "kulan" i ljumsken. Det strålade inte.
    Tycker du borde kolla upp det om det inte ger sig.

• Standly

Om jag hade varit du så hade jag ringt till sjukvårdsupplysningen & frågat till att börja med.

Till honom sa dom att han måste operera bort det för det kommer aldrig förvinna av sig själv men då det försvann (har lite känning då & då) så har han inte orkat helt enkelt. Jag har tjatat på honom för när det väl kommer tillbaka så kommer han få åka in akut & operera. Vet inte om det farligt.....

• Erre

Jag har en kula i bägge ljumskarna.. det är nån körtel av nåt slag...

• ferm 97

jag har 1 stor knöl i båda ljumskarna och ca 5-7 små knölar ! börjar bli lite orolig nu. och nu den senaste veckan har jag fått en knöl som har gått upp och lagt sig mellan min ljumske och höft. jag är tacksam om någon svarar fort innan jag tar en kniv och öppnar upp skiten och ser efter :D

Svar på tråden Ont i ljumsken och har en "kula" där