• Zimlis

Varför har man strumpor i sandaler?

Såg en kvinna härförleden som hade riktigt snygga sandaler - men så hade hon vita strumpor

Why??

Det är vedervärdigt fult
    Om man nu har så jävla fula fötter att man måste ha strumpor så kanske man skulle kunna skaffa skor därefter

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
  • Svar på tråden Varför har man strumpor i sandaler?
  • Zimlis
    Armino skrev 2009-06-24 20:16:52 följande:
    Oj vad jobbigt det skulle vara om man gick omkring och irriterade sig på så små saker...
    Har du aldrig irriterat dej på något bara för stunden - det är ju inte direkt så det tar upp all min lediga tid

Men när jag ser det så stör det mej - japp
  • Armino

Men om dessa sandalvandaler (hi hi... fiffigt ord {#lang_emotions_sunny}) tycker att det är bekvämt att gå omkring med dessa fula strumpor; kan de inte få göra det då?

Med våren kommer nya färger! camabo.blogspot.com/
  • Zimlis
    Armino skrev 2009-06-24 20:20:26 följande:
    Men om dessa sandalvandaler (hi hi... fiffigt ord ) tycker att det är bekvämt att gå omkring med dessa fula strumpor; kan de inte få göra det då?
    Det va ett klart bra ordval - sandalvandaler - det är ju precis vad de är

Jo det kan de ju få göra, men det stör ju mej iaf.
    Det är väl lite det som är grejen med irriterande - att det är just irriterande
  • Dino78

Man kanske får skavsår annars?
    Min dotter gick barfota i sina foppisar och fick groteska jävla skavsår. Så hon får gå runt med strumpor i dem, det ser hemskt ut men hellre det än att hon ska få ont.
    Och hade jag köpt ett par snygga sandaler för en femhundring skulle jag nog hellre använda dom med strumpor än att bara låta dem stå alternativt få skavsår.

Eller...så tycker man inte det är fult. Eller...så fattar man inte hur fult det är

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Agapi

Jag håller iaf med ts, heelt crazy. Köp stängda skor, eller gå utan strumpor i öppna. Mööjligtvis att man kan sticka ner fötterna i ett par om man bara ska ut i trädgården och man har strumpor på. men att ta på detta för att gå runt på stan eller likande är obegripligt.

Bor på kreta och ser mååånga turister med de dagligen. Grekerna frågar mej hela tiden varför "vi" går runt så, men känner inte riktigt att jag kan förklara eller försvara de =P

• MissGos

Hellre ett par små strumpor i som suger upp eventuell fotsvett än gå och halka runt i dem.
    Nu svettas jag ju inte så mkt om fötterna, men jag tycker det är skönt med strumpor i sandalerna. Jag tycker de hindrar stenar och grus från att slinka in mer i strumpor.

• Agapi

Men varför har man öppna skor alls då? funkar inte vanliga ballerina, gympa skor eller vad som helst likande? är inte grejen med öppna att man ska ha fötterna "ute"?

• MissGos
    Agapi skrev 2009-06-24 23:20:48 följande:
    Men varför har man öppna skor alls då? funkar inte vanliga ballerina, gympa skor eller vad som helst likande? är inte grejen med öppna att man ska ha fötterna "ute"?
    Jag har problem med frakturer så de enda sommarskorna jag har är mina sandaler.
    Det är iaf. mitt skäl =)
  • Zimlis
    MissGos skrev 2009-06-24 23:22:41 följande:
    Jag har problem med frakturer så de enda sommarskorna jag har är mina sandaler. Det är iaf. mitt skäl =)
    Okej - giltigt skäl där, men vad har resten för ursäkt? Alla kan ju inte ha frakturer som skuttar runt i strumpor och sandaler
Svar på tråden Varför har man strumpor i sandaler?