• Anonym (undrar)

Hur snabbt är "normalt" att flytta ihop?

Flyttade till en ny stad till min pojkvän & hans föräldrar efter ca en månad tillsammans. Gick åt skogen.

Flyttade ihop i princip direkt med min dotters pappa, sov över hos varandra varje natt i ca 4 månader, sedan skaffade vi en lägenhet tillsamans. Gick åt skogen.

Jag är inte direkt expert på detta, jag VET att det är ju olika hur alla gör, men vad är typ "rekommendationen" för hur länge man ska varit tillsammans innan ma flyttar ihop? Vad tycker du? Det är ju självklart när man lärt känna varandra ordentligt o känner sig redo, men det är så svårt o veta.... vad är "standard" ????

Skulle bli jättetacksam för svar.

• Svar på tråden Hur snabbt är "normalt" att flytta ihop?
  • Anonym

Jag tycker att man ska ha lärt känna varandra i vardagen och inte enbart när man är nykär. Så jag tycker nog att man ska vänta ett år i alla fall innan man slår sina påsar ihop. Du är inte ensam, jag har många kompisar som flyttat ihop fort 3-7 månader efter att de träffats och de har alla brutit upp inom ett år efter det. Om de känt varandra bättre så hade de förmodligen vetat att de inte passat ihop, eller klarat av att lösa problemen bättre.

• Mieria

Jag tycker inte att det spelar någon roll öht. De enda som vet är de som faktiskt ska flytta ihop. Jag var tillsammans med mitt X i 3 år. vi flyttade ihop efter 2 år och det gick åt skogen.

Min blivande man och jag flyttade ihop 2 timmar efter att vi hade träffats för första gången. Dvs på första dejten för lite mer än 2 år sedan. Vi har aldrig bråkat om någonting.

• Polly S

vi väntade ett år. kändes som om det inte lev några obehagliga överraskningar (bara positiva!) då.

tror som ovanstånde skriver, det är bra att bli av med de rosa förälskelseglasögonen först.

• BlommyNess12

Jag tycker man ska ha varit ett par i minst 1 år innan!

Jag och min sambo flyttade ihop efter 1 år, och då hade vi känt varandra i två år.

Då kände vi varandra väldigt väl innan vi flyttade ihop och det kändes bra, man visste vad man fick liksom. Hade aldrig velat flytta ihop med någon efter tre månader! Det är ju en främmande människa!!

• Anonym (Lucky)

Svårt att säga.. Jag hade pratat med min man över nätet i 2mån, sen träffades vi under en hel vecka (jag åkte 40 mil för att hälsa på honom) och en vecka efter det flyttade vi ihopa. Idag är vi gifta, har två barn och fortfarande lika kära.

De finns ingen "rekomendation" Ibland provar man, faller och får resa sig upp igen. De går inte säga "gör så här så funkar det" Man får ta de lite som de kommer.

• Anonym

Nej, det är inte säkert att det spelar någon roll, men risken är faktiskt mycket större att det tar slut om man flyttar ihop med någon man inte känner. Sen att det funkade för dig är ju en helt annan sak. TS har ju redan erfarenhet av att det inte funkar att flytta ihop snabbt, det är ju därför hon vill ha goda råd.

Dessutom, två år är faktiskt inte så väldigt länge heller. Det finns fortfarande inget som säger att ni kommer att hålla ihop hela livet...

Mieria skrev 2009-06-24 21:11:45 följande:
    Jag tycker inte att det spelar någon roll öht. De enda som vet är de som faktiskt ska flytta ihop. Jag var tillsammans med mitt X i 3 år. vi flyttade ihop efter 2 år och det gick åt skogen. Min blivande man och jag flyttade ihop 2 timmar efter att vi hade träffats för första gången. Dvs på första dejten för lite mer än 2 år sedan. Vi har aldrig bråkat om någonting.
  • jojoruth

Jag och min gubbe flyttade i hop efter några dagar, vi har varit tillsammans i 7,5 år nu.

• Anonym (Lucky)
    Anonym skrev 2009-06-24 21:13:18 följande:
    Nej, det är inte säkert att det spelar någon roll, men risken är faktiskt mycket större att det tar slut om man flyttar ihop med någon man inte känner. Sen att det funkade för dig är ju en helt annan sak. TS har ju redan erfarenhet av att det inte funkar att flytta ihop snabbt, det är ju därför hon vill ha goda råd.Dessutom, två år är faktiskt inte så väldigt länge heller. Det finns fortfarande inget som säger att ni kommer att hålla ihop hela livet...
    Finns det inte om du har varit tillsammans med någon i 15 år heller. De finns det aldrig!
  • Anonym

Ni som skriver att ni flyttade ihop efter några dagar, vad menar ni? Ni hade inte kvar er gamla lägenhet? Ni hade ingen alternativ bostad alls? Var ni då hemlösa när ni träffade er sambo?

Om man har en back-up så tycker jag inte att man bor ihop, då är man bara hos varandra väldigt ofta och det är INTE samma sak i mina ögon.

• Mieria
    Anonym skrev 2009-06-24 21:13:18 följande:
    Nej, det är inte säkert att det spelar någon roll, men risken är faktiskt mycket större att det tar slut om man flyttar ihop med någon man inte känner. Sen att det funkade för dig är ju en helt annan sak. TS har ju redan erfarenhet av att det inte funkar att flytta ihop snabbt, det är ju därför hon vill ha goda råd. Dessutom, två år är faktiskt inte så väldigt länge heller. Det finns fortfarande inget som säger att ni kommer att hålla ihop hela livet...
    Spelar det någon roll? Är förutsättningen för ett lyckat förhållande att det ska vara i resten av livet?
Svar på tråden Hur snabbt är "normalt" att flytta ihop?