Är det för "sent" att lära en12-veckors kattunge att gå på lådan?
TS: Jag känner nästan igen mig.
Vi hämtade hem en lite Kattflicka i slutet på maj och då skulle hon vara påstoda 12v. Hemmet vi hämtade henne ifrån var inte det renaste jag sätt. Till och med min 3,5 åring sa att det var smutsigt på deras toalett
Tre kattungar, tre vuxna katter och två halvvilda småhundar som hon inte hade pli på. Matskålarna var alltid tomma på mat.
När vi kom hem med henne såg vi hur Liten hon var!! Hon vägde 300gr och skulle vara 12v?! Strippig päls och åt/äter allt hon kommer åt som finns på golvet. Hon var nog lägst i rang så därför har hon skapat sig ett betende som att äta allt som går att äta. Hon morrar åt oss när vi försöker ta ifrån henne en smörgåsbit som ettåringen glatt kastat ned från sin stol. Ska det vara så? givetvis inte så nu mer när vi äter får hon inte vara med oss i köket. Hon får sin Iams kittenmat och får hon leverpastej eller annan "godis" får hon den vid sin matplats.
Kattlådeproblemet hade vi oxå. Vi har alltid haft kattlådan däruppe i badrummet och vill ju fortsätta med det men det slutade med att vi hittade kiss och bajshögar lite var stans. Hon han/orkade inte springa upp för trappan varje gång så vi fick sätta kattlådan under trappan i v-rummet och sätta henne på toa varje gång efter mat, sov eller lekstund. Precis som med barn Kattsanden är ett superbra märke och det luktar nästan aldrig ifrån den.