• solana

Sömnlös men pigg

Har i dag 60 dar kvar till BF. Jobbar heltid men det känns som om jag går på nån slags raketbränsle. Har väldigt svårt att somna. Det är tungt o jag har en förfärlig hosta samt halsbränna och ryggont. Om jag somnar så vaknar jag o måste kissa ca 2 gånger varje natt.Det märkliga är att jag inte känner mig särskilt matt, trött eller sömnig. Börjar bara noja lite nu eftersom BM pratar om hur viktigt det är att vara utsövd för att klara förlossningen. Slutar jobba den siste Juli och kan då passa på att "sova när som" men då är man ju ännu tyngre och otympligare! Jag vet att detta låter som lyxproblem men jag tycker det är konstigt att jag har så mycket energi trots så lite sömn. Nån som känner igen sig??

• Svar på tråden Sömnlös men pigg
  • nahna87

Känner igen mig jätte väl! Fast jag är sliten i kroppen, förmodligen pga foglossningen, men när jag väl lägger mig blir jag klarvaken. Om inte klarvaken är det för varmt, kissnödig, halsbränna, något jag glömt lägga fram tills morgondagen osv...
    Ska upp 5.15 också å då blir man ännu piggare när man vet att man måste sova, haha ;)

Svar på tråden Sömnlös men pigg