• snutte

Kan man gå i kjol med ett litet åderbråck utan att skämmas i sommar eller är det 'för fult'?

Ja, jag hör själv hur fåfängt detta i-landsproblemet låter men jag vill ändå ha lite åsikter om det, för mig stör det något enormt, jag kan knappt titta på mitt åderbråck inskaffat i 35 v. av graviditeten och som går från ljumsken ner till halva vaden utan att tycka att jag är skitful. Doktorn säger att det nog går bort om 5-6 v efter förlossningen, men innan dess vill jag ju kunna gå i kjol utan att skämmas. Det är inte lila och inte utstickande men väl blaaktigt som om huden var genomskinlig och så himla fult.
    Ser ni såna saker hos andra tjejer eller är det bara en själv som blir fixerad?

• Svar på tråden Kan man gå i kjol med ett litet åderbråck utan att skämmas i sommar eller är det 'för fult'?
  • Ellabus

Klart att du kan gå i kjol, är du dessutom gravid så blir du ju jättevarm om du ska springa omkring i långbyxor eller strumpbyxor hela sommaren. Jag brukar i alla fall inte tänka på hur andras ben ser ut. Är däremot väldigt medveten om mina egna bleka vader :). Har dessutom för mig att de flesta snarare drog blicken mot min jättemage när jag var gravid.

• JuliaåRonjasmammis

Klart du kan gå i kjol! Är det någon som reagerar mer över ett åderbråck än din gravidmage, säger det mer om dom som personer än om dig... ;D

Lycka till med bebben!

• Bebs74

Jag har fler fula åderbråck på mitt ena ben och det får inte hindra mig från att klä mig svalt eller få bruna ben i sommar. Och som redan skrivet - de flesta tittar på magen i alla fall. Skit i vad andra tycker om dina ben - ändå inget du kan göra åt - må gott under graviditeten och njut av bebisen där inne!

• UpsyDaisy

Jag bryr mig inte det minsta om vare sig mina egna eller andras små skavanker. Gå du i kjol du...och känn dig vacker :)

• Blommiga tjejen

självklart kan du gå i kjol!

• lövet2

Äh, strunta i dem! Jag fick gräsliga åderbråck vid 21 års ålder, men jag har haft både shorts och korta kjolar trots det. Småbarn brukar tycka det är roligt att följa åderbråcken med fingret ...

We fight to stay alive - don´t forget to live!
  • Ellisizza

Klart du ska gå i kjol

Jag har också åderbråck. Sedan innan tyvärr. Vill inte att de ska bli värre så jag går med stödstrumpor varje dag. Och kjol och stödstrumpor är ju ännu fulare än kjol och ben med lite åderbråck men det skiter jag i Folk får väl glo om dom vill!

• Saria

Ta på dig kjol ifall det är det du tycker är bekvämt. =) Har svårt att tro att vuxna människor stör sig på en så normal sak. Och gör dom det så är det ju inte ditt problem. =D

• snutte

Ja tack, ni har förmodligen rätt. Det är bara den egna fafängan som far sig en rejäl känga av sma skavanker, jag märker ju inte själv sana saker hos andra men hos mig känns det som om jag hade pilar över hela kroppen som skriker, titta pa hennes fula aderbrack Löjligt men sant!

• jeskre

jag förstår dig, MEN jag struntar i om folk stör sig på mitt åderbråck. SJälvklart ska du stolt visa upp dina ben! Dessutom är det nog så att det är mer en själv som stör sig på sina små skavanker än vad andra gör.
    Jag har med denna grav fått både celluliter och åderbråck men jag tänker ändå gå med korta shorts och kjolar.
    Sen om ngn tycker det är hemskt så är det ju deras problem.

Ta hand om dig och magen nu i sommar!

• droppen 1

jag har lite åderbrock, men jag är så snygg för övrigt så what the f*ck

snart semester i 5 veckor!
  • snutte

droppen, det är rätt inställning, sa klart jag ska tänka sa!

• Bebs74

Idag har jag kjol trots mina åderbråck! Så skönt med kjol! Fast egentligen är det en strandklänning med resår runt livet - men nu passar den bättre som kjol när jag drar ned den över magen.

Svar på tråden Kan man gå i kjol med ett litet åderbråck utan att skämmas i sommar eller är det 'för fult'?