• angervall

Måste bara rekomender Semper magdroppar

Vi har precis fått en liten kille (eller liten och liten, 4.7 kilo) och han hade magknip de första nätterna hemma efter vi kom hem från BB. Vi var väl egentligen ganska skonade då han bara höll på ett par timmar men även det är rätt jobbigt. Så en av nätterna när det var som värst fick jag "nog" och satte mig och googlade på fenomenet. Många benämnde det som "kvällskollik". Vi pratade med vår barnmorska som tyckte vi kunde vänta några dagar för att se om det fortsatte då han bara var en vecka gammal. Vi bestämde oss att vänta en natt till och jag har aldrig ångrat mig så tidigare. Han skrek och skrek helt i onödan, jag kunde ju åkt till apoteket och köpt dropparna. Det gjorde jag iaf dagen efter och det funkade redan första kvällen!
    Därför var jag tvungen att skriva några rader så kanske fler nyblivna föräldrar kan spara på sina öron och krafter.
    Håller tummarna att det funkar likadant för er/Joakim

• Svar på tråden Måste bara rekomender Semper magdroppar
  • Stor mamma

Minifom funkar för oss på alla tre barnen. De har/haft kolik alla tre.

Är semper liknande?? Kanske semper som tillverkar minifom

• Jesster
    Stor mamma skrev 2009-06-25 12:41:17 följande:
    Minifom funkar för oss på alla tre barnen. De har/haft kolik alla tre. Är semper liknande?? Kanske semper som tillverkar minifom
    Nej, det är inte liknande men de fungerar bra båda två eller i kombination, mot magknip.

Minifom tar hål på luftbubblorna i tarmen som gör ont och Semper Magdroppar är probiotika som stabiliserar tarmfloran.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Hemlighet

Vi testade Semper magdroppar i nästan 2 veckor utan resultat. Upplevde att hon skrek mer.
    Det tar några dagar till en vecka innan dom verkar.(har jag läst)
    Så att du fick resultat efter en dag verkar konstigt.

Vi började med Minifom dropparna istället i förrgår och lillan har lugnat ner så jätte mycket. (Dom verkar snabbare.)

• 1969

Stor mamma skrev 2009-06-25 12:41:17 följande:

Minifom funkar för oss på alla tre barnen. De har/haft kolik alla tre. Är semper liknande?? Kanske semper som tillverkar minifom
    Nej, Semper är mjölksyrebakterier som funkar preventivt (man kan även köpa Lactiplus på hälsokosten och ta en halv i utpumpad bröstmjölk), Minifom lugnar en redan upprörd mage, alltså lindrar symptomen. Man kan med fördel använda båda. Tänk även på att bebismagen ska få vila lite ibland.
  • aifos75

Ni som ger sempers droppar, hur ger ni dom? Det står ju att de ska blandas i mat eller dryck men när man ammar är det svårt att blanda? Vi ger nu minifom och de behöver inte blandas ut i maten först.

• angervall

Vi provade först med att handmjölka lite och blanda med dropparna på en sked. Men det var lite omständigt så nu gör vi så att efter att vår lille ammat ett bröst så får han dropparna på en sked innan han ammar vidare.

• sugarsnap
    aifos75 skrev 2009-06-25 23:17:46 följande:
    Ni som ger sempers droppar, hur ger ni dom? Det står ju att de ska blandas i mat eller dryck men när man ammar är det svårt att blanda? Vi ger nu minifom och de behöver inte blandas ut i maten först.
    Det står att de kan ges i mat eller dryck, inte att de ska ges med mat eller dryck...
  • angervall

Vad är skillnaden egentligen på i mat eller i samband med mat? Väl i magen så är det ju blandat. Och iom att han ammar efter dropparna på skeden så förs eventullt det sista ner med mjölken. Det måste vara jobbigt att vara en instruktions facist?

• CaCC

Det är väl olika från barn till barn hur fort de verkar som med allt annat de reagerar olika på. Har hört många där det hjälper snabbt.

Hemlighet skrev 2009-06-25 13:03:04 följande:
    Vi testade Semper magdroppar i nästan 2 veckor utan resultat. Upplevde att hon skrek mer.Det tar några dagar till en vecka innan dom verkar.(har jag läst)Så att du fick resultat efter en dag verkar konstigt.Vi började med Minifom dropparna istället i förrgår och lillan har lugnat ner så jätte mycket. (Dom verkar snabbare.)
Svar på tråden Måste bara rekomender Semper magdroppar