• Jafe

Två rum och kök

Hur säger man just det på engelska? För visst är det så att det inte bara är att översätta rakt av?

• Svar på tråden Två rum och kök
  • Miniz1983

Jag har för mig att man bara utgår från antalet sovrum. Men jag kan ha fel men överallt när man hör på engelska så nämns exempelvis two bedroom appartment osv utefter antal sovrum...

• utlandsmamma

Som ovan sa, i England namner man aldrig koket, tva rum och kok blir:
    2 bed flat
    2 bed unit
    eller
    2 bed apartment

Beror lite pa i vilket sammanhang, jag anvander 2 bed unit eller flat i arbetet apartment ar lite mera fomellt.

A

• SuzR

en tvåa är en 'one bedroom flat'
    en 3:a är en two bedroom flat

• utlandsmamma

ja glomde skriva att man inte raknar vardagsrummet som ett rum

Jag som ar arkitekt i London och ritar bostadshus ...................hi hi ja ibland snurrar det i huvudet :o)

• SuzR
    brojer skrev 2009-06-26 10:58:57 följande:
    ja glomde skriva att man inte raknar vardagsrummet som ett rumJag som ar arkitekt i London och ritar bostadshus ...................hi hi ja ibland snurrar det i huvudet :o)
    ooohh du, min kompis är nybliven arkitekt i London..hur ser det ut på marknaden? finns det nåt jobb? vet du nåt?
  • utlandsmamma

Valdigt svart just nu..........ser positivt pa framtiden dock. De flesta av mina anstallda har gatt ned till 3 eller 4 dagars abetsdag.

Fast vi har natt botten och nu ar det bara att se framat :o). Arbetshetslosheten bland ark. i England gick upp 975% forra aret :o(.

Vilket uni gick hon/han pa?

• SuzR
    brojer skrev 2009-06-26 11:03:09 följande:
    Valdigt svart just nu..........ser positivt pa framtiden dock. De flesta av mina anstallda har gatt ned till 3 eller 4 dagars abetsdag. Fast vi har natt botten och nu ar det bara att se framat :o). Arbetshetslosheten bland ark. i England gick upp 975% forra aret :o(.Vilket uni gick hon/han pa?
    hon gick på University of westminster. hon är svensk, 29 år.
    nu söker hon vad som, men t.o.m som typ receptionist är det svårt att få jobb..jag har jobbat i Lodon länge men flyttade hit för ett år sen, thank god. min kompis som tog över mitt jobb fick senare sparken...så det verkar tufft där!
  • utlandsmamma

Det ar valdigt svart just nu, men jag kan se en liten liten forandring.

De flesta av mina vanner har arbeten, men de arbetar dock inte inom min branch. Fast det haller pa att andra sig. Tror att det kommer att vara tufft ett par manader till.

Fast det ar val inte sa latt i Sverige nu heller?

• SuzR
    brojer skrev 2009-06-26 11:08:31 följande:
    Det ar valdigt svart just nu, men jag kan se en liten liten forandring. De flesta av mina vanner har arbeten, men de arbetar dock inte inom min branch. Fast det haller pa att andra sig. Tror att det kommer att vara tufft ett par manader till. Fast det ar val inte sa latt i Sverige nu heller?
    nej det är inte det , var jag har läst i tidningar och så men jag känner nog ingen som blivit varslad eller är arbetslös faktiskt. jag fick två jobb när jag kom hit! det ena blev inte av och sen fick jag efter 2 veckor mitt nuvarande jobb och nu kanske har jag ett på g..vi får se. tror det kommer vara tufft ganska länge i många brancher..men ibland känns det 'svårt' att relatera till annat än vad man ser på nyheter och tidningar, eftersom jag har jobb känner jag mig ganska safe,,men a kassa har jag gått med i!
Svar på tråden Två rum och kök